Kenneth G. Sørensen Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Lars: Joda, å sammenligne charteropplevelser med ruteflyopplevelser blir i de fleste tilfeller å sammenligne epler og pærer... Jeg har flydd med charter to ganger, og det var en Britannia B752 t/r Torp-Larnaca. Helt greit igrunn, spesiellt siden jeg satt på klappsete frem til maten ble servert... Er jo ikke hver dag man flyr B752, så man fikk jo benytte seg av muligheten... Det ble jo selvsagt desto verre å sette seg på 6A etterpå, omringet av skrikende spedbarn og bråkete unger, men de serverte jo heldigvis ting som døyvet den smerten... ...og jada, 757'en er det desidert peneste passasjerflyet å se på... Spesiellt -300'en i Icelandair sine farger... Min sammenligning mellom Airbus og Boeing derimot, baserer seg på en god del turer med 737, både NG og Classic, og den nevnte ene turen med A319... Fløy altså med en LH B734 fra Frankfurt til Karthago, og en LH A319 tilbake igjen neste dag, etterfulgt av en tur med en SK B738 til CPH... Etter de tre flyturene over kort tid, så var jeg fullstendig sikker i min sak: Airbus A319 er totalt overlegen B737-4/800 hva angår opplevelse og støy!! Forøvrig satt jeg rett bak vingen, på høyre side, ved vinduet, på alle tre turene, så det er absolutt grunnlag for sammenligning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Asbjørn Furu: Hvorfor skal "alle"til Houston? Jeg skal i bryllup, men håper å benytte tiden på litt fly-relaterte ting også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 ...og jada, 757'en er det desidert peneste passasjerflyet å se på... Spesiellt -300'en i Icelandair sine farger... Aj aj, så herlig å se at noen er helt enig med en. Personlig liker jeg aller best -200, men så lenge det er B757 - så er det greit. Både i Icelandair farger, og spesiellt de gode gamle BA-fargene (Landor) - er virkelig B757 et syn for guder.. *sukk* Spesiellt det du nevner ang. støy på Boeing i forhold til Airbus, er det helt klart noe som er lett å merke seg. Det var noe av det første jeg la merke til selv, i tillegg til mange andre ting. Når man har fløyet en del, blir det enklere å sammenligne - og desto enklere å velge.. Den første gangen jeg fløy B737NG ble jeg faktisk ganske skuffet, synes ikke det var stor nok "oppgradering" fra 737-400/500 - selv om flytypene ikke kan sammenlignes i utgangspunktet. Men allikevel forventer man større forskjell i opplevelse, etter min mening. Når det er sagt, har jeg allikevel mange gode minner med både B737-400 og B737-500 - en flytype som jeg forsatt synes er pen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.