Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Orkanen Katrina har som kjent gjort store ødeleggelser i Louisana og Mississippi religonen i USA,like mye som flodbølekatasrofen i Asia siest det.

For dere som husker tilbake så hadde vi en rescue/ambulance aksjon ned til Malaysia på Vatsim i den tiden.

Kan det være noen interesse for en slik aksjon ned til New Orleans? Tenkte i utganspunktet "heavy flight" og at depature er fra Gardermoen. Flighten er på 4314.9 nm, som tilsvarer grovt regnet ca 8-9 timer flytid.

 

Noen som kan tenke seg dette?

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å være med på dette, nå vet jeg ikke hvordan det er med dere andre, men synes selv at landings tidspunktet bør være når det er lyst i New Orleans, og i tillegg være innenfor en respektabel tid her hjemme i Norge.

Skrevet

Hei.

Ja,turen blir lagt til ei helg,ingen ploblem nå til førstkommende,hvis det blir flere med.Ukedagene er uaktuell for en så lang tur.Pr. nå ser jeg for meg Søndag 4/9-05? Er enig med Ivar at det bør være lyst ved annkomst New Orleans,etter en rask titt på verdensuret så ligger de bak oss med normaltid -6 timer,så da vil det si depature blir på ettermidagen senest kl 15:00 (lokal),hvis jeg ikke er helt på jordet.

Skrevet

New Orleans ligger 7 timer bak oss, local sunset der er 19:20. Flygetiden ligger på ca. 9t 40min med 767, så om vi skal lande i New Orleans senest 19:00 local tid må senest avgang fra Gardermoen være 15:20 Norsk tid. Dette medfører igjen at vi lander kl 02:00 norsk tid, noe som blir litt sent.

Det beste hadde vel vært å lande rundt klokken 23 norsk tid, altså med avgang fra Oslo rundt kl 13-14. Søndag passer meg forøvrig utmerket, blir dagen derpå, men ikke noe en trønder ikke kan leve med, de har det verre der borte i statene!

Har vært i kontakt med de annsvarlige på Louis Armstrong Intl. og de har åpnet for humanitær og militær trafikk, så den biten trenger vi ikke tenke på.

Skrevet

Høres utrolig artig ut! Jeg slenger meg på turen, hvis det er greit for dere andre ""

Skrevet

for realismens skyld: begge flyplassene i New Orleans står under vann. Dere får ta et søk i Mexicogulfen også. USA har status savnet på 20 oljerigger i tillegg er 9 rafineri ute av prod. (derfor utsalgsprisen på Bensin steg med 68 øre i går og i dag steg den jaggu med 35 øre til. veil. pris 95 oktan er nå kr. 12.62. stiger vel i dagene fremover etterhvert som skadeomfanget blir mer oversiktlig.)

 

Jan Roar Rød

Skrevet

Takker for opplysningene Jan Roar.Hadde i grunnen tenkt litt på det.Skal vi finne oss en annen destinasjon eller?.Slik det ligger an nå så er vi 4 stk,kansje 5 som drar hvis Espen hiver seg med.Ønsker gjerne flere.Ok Ivar,du har vel rett.Vi starter med avgang kl.13.00 på Søndagen.Ok?

Kommer tilbake med flere opplysninger ettervert.

Skrevet

Hvor ligger Louis Armstrong Intl?

 

Her finner du litt informasjon om denne flyplassen...

 

 

Vi starter med avgang kl.13.00 på Søndagen.Ok?

 

Høres glimrende ut, for meg! ""

 

 

NOTAMen:

KMSY LOUIS ARMSTRONG NEW ORLEANS INTL [back to Top]

 

A0196/05 (09/004) - RUNWAY 10/28 OPEN DAYLIGHT HOURS WITH PPR PHONE, 504-463-1000. WIE UNTIL UFN

 

A0195/05 (09/003) - RUNWAY 01/19 OPEN DAYLIGHT HOURS WITH PPR PHONE, 504-463-1000. WIE UNTIL UFN

 

A0193/05 (09/001) - APP OPEN HURRICANE RELIEF ACFT ONLY WIE UNTIL UFN

 

A0189/05 (08/025) - VOR UNSERVICEABLE /RQR/ WIE UNTIL UFN

 

A0184/05 (08/018) - TERMINAL AREA SURVEILLANCE RADAR UNSERVICEABLE TERMINAL RADAR U/S WIE UNTIL UFN

 

A0179/05 (08/010) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 01 WIE UNTIL UFN

 

A0178/05 (08/011) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 19 WIE UNTIL UFN

 

A0163/05 (07/024) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 28 WIE UNTIL 12 NOV 15:00

 

A0162/05 (07/023) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 10 WIE UNTIL 12 NOV 15:00

 

A0079/05 (04/008) - 01 ILS RETURN WIE UNTIL UFN

 

A0066/05 (03/031) - ILS UNSERVICEABLE 28 WIE UNTIL 12 NOV 15:00

 

A0065/05 (03/030) - ILS UNSERVICEABLE 10 WIE UNTIL 12 NOV 15:00

 

A0061/05 (FDC 5/1963) - INSTRUMENT APPROACH PROCEDURE CHANGED RNAV (GPS) RWY 19, AMDT 1. NOTE: FOR INOPERATIVE MALS, INCREASE LPV CAT A/B/C VISIBILITY TO RVR 5000. INOPERATIVE TABLE DOES NOT APPLY TO LNAV/VNAV. WIE UNTIL UFN

 

A0060/05 (FDC 5/1893) - FI/T LOUIS ARMSTRONG NEW ORLEANS INTL, NEW ORLEANS, LA. TAKE-OFF AND (OBSTACLE) DEPARTURE PROCEDURES... TAKE-OFF MINIMUMS: RWY 19, 300-1 OR STD. WITH A MIN. CLIMB OF 281 FT PER NM TO 300. NOTE: RWY 19, SHIPPING TO 153 FT. TRANSITING MISSISSIPPI RIVER 4300 FT FROM DEPARTURE END OR RUNWAY. ALL OTHER DATA REMAINS AS PUBLISHED. WIE UNTIL UFN

 

A0038/05 (02/023) - APPROACH LIGHTING SYSTEM UNSERVICEABLE 28 WIE UNTIL UFN

 

A0035/05 (02/020) - RUNWAY CLOSED 10/28 15 FEB 15:00 UNTIL 12 NOV 15:00

 

A0031/05 (02/016) - RUNWAY CLOSED 6/24 CLSD 11 FEB 15:00 UNTIL 12 NOV 15:00

 

09/002 - DRI AFSS 337-462-6101 WIE UNTIL UFN

 

08/024 - NMRS TOWER LGTS OTS ASSOC WITH HURRICANE KATRINA WIE UNTIL 13 SEP 23:59

 

08/017 - TOWER 243 (232 AGL) 5.3 SW LGTS OTS (1022591) WIE UNTIL 11 SEP 21:37

 

08/016 - TOWER 998 (998 AGL) 6.4 SSE LGTS OTS WIE UNTIL 09 SEP 00:31

 

08/014 - TOWER 320 (320 AGL) 6 SW LGTS OTS (ASR 1236385) WIE UNTIL 07 SEP 11:59

""
Skrevet

Jeg er iallefall med på søndag, bound for New Orleans kl. 1300 norsk tid. Skal vi gjøre en avtale på det eller er det noen andre som har noen andre forslag? ""

 

Hvordan skal vi gjøre det med fly, skal alle fly passasjerfly eller er det noen som også hiver seg på cargoflight? Slik det ser ut nå så vil SVA stiller en 767-300ER til disposisjon for transport av humanitær hjelp.

Skrevet

Humanitærflight til New Orleans 4/9-05

 

Avgang fra Gardermoen Kl.13:00 (lokal)

------------------------------------------

Gate for sivil persjonell transport

 

Gate 47....> Ledig

Gate 51....> VIR773 Werner Rafteseth 747-400

Gate 53....> Ledig

Gate 50....> Ledig

 

Stand for sivil Cargo:

 

Stand 205....> Ledig

Stand 206....> Ledig

Stand 207....> Ledig

Stand 208....> Ledig

 

Stand Militær Cargo

 

Stand 101....> NATO3 Einar Kristiansen C-5 Galaxy

Stand 102....> Ledig

Stand 103....< Ledig

 

Da sender dere meg en PM med Callsign/Navn/Flytype så holder jeg dere oppdatert på lista.

 

Planlegger denne ruta til LOUIS ARMSTRONG NEW ORLEANS:

ENGM SKI UZ300 FLS UG3 VALDI G3 KEF 5E20 OZN 5E23 5950N 5E22 HO N296E SYR J59 PSB J78 GEFFS HVQ DCT BULEY J91 VXV J22 MEI KMSY

 

Kart for Louis Armstrong New Orleans International Airport finner dere her:

http://navdata.at/

Eller linken som Håvard refererte til:

http://www.airnav.com/airport/KMSY

 

Skrevet

Da var vi kommet inn i Amerikansk luftrom, men sakte progresjon, men vi skal nok klare å lande ikke så alt for lenge etter planlagt annkomstid.

 

Satt forøvrig å søkte på litt bilder fra New Orlenans, og kom over denne siden som viser bilder fra Louis Armstrong Intl, i etterkant av stormen.

Skrevet

Heisann. Ikke verst å forsove seg 5 timer midt på dagen. Men nå er jeg med. Da fra Trenton Canada for ca 1 time siden. Og er ikke så langt unna ruta deres.

 

Serveres speilegg i cockpiten nå på FL300

 

[image]http://www.home.no/furfjord/bilder/2004/armstrong/1.jpg[/image]

[image]http://www.home.no/furfjord/bilder/2004/armstrong/2.jpg[/image]

[image]http://www.home.no/furfjord/bilder/2004/armstrong/3.jpg[/image]

Skrevet

9 timer og 50 flotte minutter ble logget i 747'n min ""

 

Ingen som ville sitte oppe first class når de kunne velge og vrake altså... tettpakka på economy tenker jeg. ""

[image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/cockpit3.jpg[/image]

 

Men på klappsete må man i blant ""

[image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/cockpit2.jpg[/image]

 

 

Oversvømte rullebaner så jeg imidlertid ikke noe av...

[image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/external3.jpg[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...