Einar Kristiansen Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hei! Orkanen Katrina har som kjent gjort store ødeleggelser i Louisana og Mississippi religonen i USA,like mye som flodbølekatasrofen i Asia siest det. For dere som husker tilbake så hadde vi en rescue/ambulance aksjon ned til Malaysia på Vatsim i den tiden. Kan det være noen interesse for en slik aksjon ned til New Orleans? Tenkte i utganspunktet "heavy flight" og at depature er fra Gardermoen. Flighten er på 4314.9 nm, som tilsvarer grovt regnet ca 8-9 timer flytid. Noen som kan tenke seg dette? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg er med, dersom dette blir lagt til i morgen etter klokken 6, eller søndags morgen (tror jeg skal klare det da , innflyttingsfest hos en kompis på lørdag) Ukedagene har jeg desverre ikke mulighet å fly (skole og 2 jobber), Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg kunne tenke meg å være med på dette, nå vet jeg ikke hvordan det er med dere andre, men synes selv at landings tidspunktet bør være når det er lyst i New Orleans, og i tillegg være innenfor en respektabel tid her hjemme i Norge. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Hei. Ja,turen blir lagt til ei helg,ingen ploblem nå til førstkommende,hvis det blir flere med.Ukedagene er uaktuell for en så lang tur.Pr. nå ser jeg for meg Søndag 4/9-05? Er enig med Ivar at det bør være lyst ved annkomst New Orleans,etter en rask titt på verdensuret så ligger de bak oss med normaltid -6 timer,så da vil det si depature blir på ettermidagen senest kl 15:00 (lokal),hvis jeg ikke er helt på jordet. Siter
Espen Furfjord Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 God idè. Jeg blir med hvis det passer. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 New Orleans ligger 7 timer bak oss, local sunset der er 19:20. Flygetiden ligger på ca. 9t 40min med 767, så om vi skal lande i New Orleans senest 19:00 local tid må senest avgang fra Gardermoen være 15:20 Norsk tid. Dette medfører igjen at vi lander kl 02:00 norsk tid, noe som blir litt sent. Det beste hadde vel vært å lande rundt klokken 23 norsk tid, altså med avgang fra Oslo rundt kl 13-14. Søndag passer meg forøvrig utmerket, blir dagen derpå, men ikke noe en trønder ikke kan leve med, de har det verre der borte i statene! Har vært i kontakt med de annsvarlige på Louis Armstrong Intl. og de har åpnet for humanitær og militær trafikk, så den biten trenger vi ikke tenke på. Siter
Gjest Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Høres utrolig artig ut! Jeg slenger meg på turen, hvis det er greit for dere andre Siter
Gjest Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 for realismens skyld: begge flyplassene i New Orleans står under vann. Dere får ta et søk i Mexicogulfen også. USA har status savnet på 20 oljerigger i tillegg er 9 rafineri ute av prod. (derfor utsalgsprisen på Bensin steg med 68 øre i går og i dag steg den jaggu med 35 øre til. veil. pris 95 oktan er nå kr. 12.62. stiger vel i dagene fremover etterhvert som skadeomfanget blir mer oversiktlig.) Jan Roar Rød Siter
Einar Kristiansen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 Takker for opplysningene Jan Roar.Hadde i grunnen tenkt litt på det.Skal vi finne oss en annen destinasjon eller?.Slik det ligger an nå så er vi 4 stk,kansje 5 som drar hvis Espen hiver seg med.Ønsker gjerne flere.Ok Ivar,du har vel rett.Vi starter med avgang kl.13.00 på Søndagen.Ok? Kommer tilbake med flere opplysninger ettervert. Siter
Gjest Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hvor ligger Louis Armstrong Intl? Her finner du litt informasjon om denne flyplassen... Vi starter med avgang kl.13.00 på Søndagen.Ok? Høres glimrende ut, for meg! NOTAMen: KMSY LOUIS ARMSTRONG NEW ORLEANS INTL [back to Top] A0196/05 (09/004) - RUNWAY 10/28 OPEN DAYLIGHT HOURS WITH PPR PHONE, 504-463-1000. WIE UNTIL UFN A0195/05 (09/003) - RUNWAY 01/19 OPEN DAYLIGHT HOURS WITH PPR PHONE, 504-463-1000. WIE UNTIL UFN A0193/05 (09/001) - APP OPEN HURRICANE RELIEF ACFT ONLY WIE UNTIL UFN A0189/05 (08/025) - VOR UNSERVICEABLE /RQR/ WIE UNTIL UFN A0184/05 (08/018) - TERMINAL AREA SURVEILLANCE RADAR UNSERVICEABLE TERMINAL RADAR U/S WIE UNTIL UFN A0179/05 (08/010) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 01 WIE UNTIL UFN A0178/05 (08/011) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 19 WIE UNTIL UFN A0163/05 (07/024) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 28 WIE UNTIL 12 NOV 15:00 A0162/05 (07/023) - TRANSMISSOMETER UNSERVICEABLE 10 WIE UNTIL 12 NOV 15:00 A0079/05 (04/008) - 01 ILS RETURN WIE UNTIL UFN A0066/05 (03/031) - ILS UNSERVICEABLE 28 WIE UNTIL 12 NOV 15:00 A0065/05 (03/030) - ILS UNSERVICEABLE 10 WIE UNTIL 12 NOV 15:00 A0061/05 (FDC 5/1963) - INSTRUMENT APPROACH PROCEDURE CHANGED RNAV (GPS) RWY 19, AMDT 1. NOTE: FOR INOPERATIVE MALS, INCREASE LPV CAT A/B/C VISIBILITY TO RVR 5000. INOPERATIVE TABLE DOES NOT APPLY TO LNAV/VNAV. WIE UNTIL UFN A0060/05 (FDC 5/1893) - FI/T LOUIS ARMSTRONG NEW ORLEANS INTL, NEW ORLEANS, LA. TAKE-OFF AND (OBSTACLE) DEPARTURE PROCEDURES... TAKE-OFF MINIMUMS: RWY 19, 300-1 OR STD. WITH A MIN. CLIMB OF 281 FT PER NM TO 300. NOTE: RWY 19, SHIPPING TO 153 FT. TRANSITING MISSISSIPPI RIVER 4300 FT FROM DEPARTURE END OR RUNWAY. ALL OTHER DATA REMAINS AS PUBLISHED. WIE UNTIL UFN A0038/05 (02/023) - APPROACH LIGHTING SYSTEM UNSERVICEABLE 28 WIE UNTIL UFN A0035/05 (02/020) - RUNWAY CLOSED 10/28 15 FEB 15:00 UNTIL 12 NOV 15:00 A0031/05 (02/016) - RUNWAY CLOSED 6/24 CLSD 11 FEB 15:00 UNTIL 12 NOV 15:00 09/002 - DRI AFSS 337-462-6101 WIE UNTIL UFN 08/024 - NMRS TOWER LGTS OTS ASSOC WITH HURRICANE KATRINA WIE UNTIL 13 SEP 23:59 08/017 - TOWER 243 (232 AGL) 5.3 SW LGTS OTS (1022591) WIE UNTIL 11 SEP 21:37 08/016 - TOWER 998 (998 AGL) 6.4 SSE LGTS OTS WIE UNTIL 09 SEP 00:31 08/014 - TOWER 320 (320 AGL) 6 SW LGTS OTS (ASR 1236385) WIE UNTIL 07 SEP 11:59 Siter
Einar Kristiansen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 Jepp Håvard, Louis Armstrong Int ligger selfølgelig i New Orleans.Det er bare det, at når man søker den i FS så heter den Armstrong Louis Int. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg er iallefall med på søndag, bound for New Orleans kl. 1300 norsk tid. Skal vi gjøre en avtale på det eller er det noen andre som har noen andre forslag? Hvordan skal vi gjøre det med fly, skal alle fly passasjerfly eller er det noen som også hiver seg på cargoflight? Slik det ser ut nå så vil SVA stiller en 767-300ER til disposisjon for transport av humanitær hjelp. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 Humanitærflight til New Orleans 4/9-05 Avgang fra Gardermoen Kl.13:00 (lokal) ------------------------------------------ Gate for sivil persjonell transport Gate 47....> Ledig Gate 51....> VIR773 Werner Rafteseth 747-400 Gate 53....> Ledig Gate 50....> Ledig Stand for sivil Cargo: Stand 205....> Ledig Stand 206....> Ledig Stand 207....> Ledig Stand 208....> Ledig Stand Militær Cargo Stand 101....> NATO3 Einar Kristiansen C-5 Galaxy Stand 102....> Ledig Stand 103....< Ledig Da sender dere meg en PM med Callsign/Navn/Flytype så holder jeg dere oppdatert på lista. Planlegger denne ruta til LOUIS ARMSTRONG NEW ORLEANS: ENGM SKI UZ300 FLS UG3 VALDI G3 KEF 5E20 OZN 5E23 5950N 5E22 HO N296E SYR J59 PSB J78 GEFFS HVQ DCT BULEY J91 VXV J22 MEI KMSY Kart for Louis Armstrong New Orleans International Airport finner dere her: http://navdata.at/ Eller linken som Håvard refererte til: http://www.airnav.com/airport/KMSY Siter
Stig Sandnes Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Er flyplassen i New Orleans operational etter stormen da? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 Er flyplassen i New Orleans operational etter stormen da? Hehe! I real life er den nok oversvømt under vann Har fulgt med litt på Serv-info,så i den virtuelle verden er den åpen Siter
Werner Rafteseth Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg blir med, edru kveld i morra Siter
Einar Kristiansen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Da er vi airborne og befinner oss over Island nå. NAT03 Einar Kristiansen SAS375 Ivar Skaugstad DHL733 Werner Rafteseth VIP860 Bjørn Petersson Siter
Werner Rafteseth Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Joda, putrer oss av gårde [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/external1.jpg[/image] [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/cockpit1.jpg[/image] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 [image]http://home.no/emagnk/bilder/fs/c-5.jpg[/image] Jepp! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Grønland passeres, skimtes så vidt under skylaget [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/external2.jpg[/image] Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Da var vi kommet inn i Amerikansk luftrom, men sakte progresjon, men vi skal nok klare å lande ikke så alt for lenge etter planlagt annkomstid. Satt forøvrig å søkte på litt bilder fra New Orlenans, og kom over denne siden som viser bilder fra Louis Armstrong Intl, i etterkant av stormen. Siter
Espen Furfjord Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Heisann. Ikke verst å forsove seg 5 timer midt på dagen. Men nå er jeg med. Da fra Trenton Canada for ca 1 time siden. Og er ikke så langt unna ruta deres. Serveres speilegg i cockpiten nå på FL300 [image]http://www.home.no/furfjord/bilder/2004/armstrong/1.jpg[/image] [image]http://www.home.no/furfjord/bilder/2004/armstrong/2.jpg[/image] [image]http://www.home.no/furfjord/bilder/2004/armstrong/3.jpg[/image] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Nydelige bilder Espen! Får takke dere alle sammen som var med på denne Norwegian AID flighten ned til New Orleans. Logget 10 timer airborne i C-5 Galaxy'en. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Ja takk allesammen for en kjempetur! Det ble 10 timer bak spakene på 767'ern, 10 herlige timer så turen er vi godt fornøyd med! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 9 timer og 50 flotte minutter ble logget i 747'n min Ingen som ville sitte oppe first class når de kunne velge og vrake altså... tettpakka på economy tenker jeg. [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/cockpit3.jpg[/image] Men på klappsete må man i blant [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/cockpit2.jpg[/image] Oversvømte rullebaner så jeg imidlertid ikke noe av... [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/external3.jpg[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.