Kjell Loen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Da har Discovery vært på tur igjen. Denne gangen til Cape Canaveral. Har jo sett tilsvarende bilder før, men gode bilder kan ikke sees for ofte. nettside mvh. Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Stili da! Men Boeingen, har den ekstra haleror til annledningen eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen S. Kvandal Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hvis du tenker på det som står opp på høyre høyderor. Det er nok bare noe som står på bakken, så den på tv i går og der var det ikke noe ekstra haleror. Men det kan faktisk se ut sim det i forbifarten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Man ser at det er litt størrelse på den ferga! An-225 hadde doble sideror, men tror ikke 747'en har det. Men det hadde kanskje ikke vært så dumt å ha det? EDIT: ser nå at den har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Stili da! Men Boeingen, har den ekstra haleror til annledningen eller? De er nødvendige på denne maskinene (og søsteren, nasa har to), da luftstrømmen rundt haleroret blirt såpass forstryrret av romfergen. Det er rett og slett for å gi bedre stabilietet, slik som An-225 har to haleror i steden for det ene på An-124, pga frakten av den sovjetiske romfergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan-Thore Solem Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jo, den 747'en har faktisk slike, se bilde JT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen S. Kvandal Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg bøyer meg i støvet og sier unnskyld Jeg var nok ikke helt våken når jeg så det på nyhetene igår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Mener å ha lest at den er spesialbygd og blir bare brukt til frakting av romfergen. Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ja, de ble også brukt til å slippe romferga fra 45000fots høyde slik at de kunne teste dens glideevner i utviklingsfasen. De regner med å komme fram til Cape i dag, så det hele på Nasa Web-tv. I mars 2006 blir Discovery mest sannsynelig skutt opp igjen som STS-121 om de har rettet nok feil, mens Atlantis holdes på bakken til STS-115. Grunnen til dette er at Atlantis har mer plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Noen som har lyst å painte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.