Gå til innhold

Lufthansa?


Fawzi Attia

Anbefalte innlegg

Hi alle sammen. Jeg lurte på følgende;

Jeg ska nemlig reise til Paris i august en gang med lufthansa.Vet dere om maten er inkludert i prisen (slik som for eks KLM) eller må vi kjøpe mat ombord (slik som SAS)??

Takker...

 

Hei!

 

Du er heldig, du får gratis mat ""

Men, Lufthansa og SAS samarbeider, så uansett om du har reist med SAS eller Lufthansa hadde du fått gratis mat. Har du kjøpt billetter hos lufthansa, kan det godt hende det er SAS som har flighten du skal med. Men uansett kan du kose deg med gratis mat. God tur ""

 

Mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er som regel sant også det.Hvis man får servert "gratis" flymat, har man som regel betalt for denne. Ikke direkte når man får maten, men denne er innbakt i selve billettprisen - men maten føles kanskje "gratis" allikevel.. (Dessuten smaker ihvertfall maten som regel ALLTID bedre, dersom man ikke har "betalt" direkte for den, men indirekte er merkelig nok - en helt annen sak..) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål i samme forbindelse:

Jeg skal med SAS/Braathens ENBR-EGKK (til Gatewick, så det er vel Braathens) om et par uker.

Noen som vet om man får servert f.eks. mat ombord i denne 737?

 

Hilsen

Frank.

 

Hei!

 

Joda, du får både gratis mat, og drikke på SasBraathens flight fra Bergen-London, Gatwick. Bare på innenriks du betaler for maten og drikke. God tur ""

 

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil. Jeg har flydd fra Gardermoen til London flere ganger med SAS Braatehns og ingenting er inkludert.

 

Hei!

 

Da har du nok hatt dårlige opplevelser, eller fått "nok" før du kom ombord, for mat og drikke er gratis ombord på utenlandsflyvningene. Sjekk med Amadeus, så står det også der. Har selv flydd den strekningen et utalls ganger, og alltid fått det gratis.

 

Mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. mai fløy jeg sist med SAS Braathens fra Londong til Oslo. På billetten stod det "mat til salgs om bord". Det gjelder for alle som flyr billigste prisklasse.

 

Fra sasbraathens.no

Economy: Her har du anledning til å kjøpe det du måtte ønske å spise og drikke fra vår meny. Vi tilbyr for salg, kalde og varme drikker, snacks og noe å spise.

 

Destinasjoner

Aberdeen, Amsterdam, Berlin, Brussel, Dublin; Dusseldorf, Frankfurt, London Gatwick, London Heathrow, Manchester, Milano, Paris, Zurich.

http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takke meg til med egensmurte baguetter - evt. baguetter kjøpt på flyplassen. Dessuten er flymaten fryktelig kronglete.

 

Personlig pleier jeg på en del flyplasser, å kjøpe disse herlige baguettene fra kjeden "Upper Crust" (eller noe i den dúr). En eller to slike baguetter (nystekt og sprø) samt kanskje ferskpresset appelsinjuice på flyplassen, så er ihvertfall jeg godt fornøyd. Er noe annet enn "vakuuminnpakket mat" (eller som jeg kaller "krigsrasjoner" selv)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...