Martin Meyer Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Fikk CTD når jeg taxet til parking på ENBR. Kommer bilder senere Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Skrevet 18. juni 2005 Kommer noen bilder snart. Takk til alle oppmøtte. Hyggelig at Werner ble med fra Hovden! Ønsket ikke vi ATC? Vi kalte og kalte deg på voice, før det ble tekst, og du forsvant eller noe...? Vi fikk ikke ordentlig kontakt med deg. Gunnar Grønlien har også voice problemer. Ustabil server Bilder kommer snart. Lager en tråd om litt, kan jo dere andre legge deres bilder der også. Siter
Martin Meyer Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Kommer noen bilder snart. Takk til alle oppmøtte. Hyggelig at Werner ble med fra Hovden! Ønsket ikke vi ATC? Vi kalte og kalte deg på voice, før det ble tekst, og du forsvant eller noe...? Vi fikk ikke ordentlig kontakt med deg. Gunnar Grønlien har også voice problemer. Ustabil server Bilder kommer snart. Lager en tråd om litt, kan jo dere andre legge deres bilder der også. Trenger en plass å legge bildene kommer meg ikke inn på screenshot servern til Timmy. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Kommer noen bilder snart. Takk til alle oppmøtte. Hyggelig at Werner ble med fra Hovden! Ønsket ikke vi ATC? Vi kalte og kalte deg på voice, før det ble tekst, og du forsvant eller noe...? Vi fikk ikke ordentlig kontakt med deg. Gunnar Grønlien har også voice problemer. Ustabil server Bilder kommer snart. Lager en tråd om litt, kan jo dere andre legge deres bilder der også. Trenger en plass å legge bildene kommer meg ikke inn på screenshot servern til Timmy. "You got PM!" Siter
Werner Rafteseth Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Ønsket ikke vi ATC? Vi kalte og kalte deg på voice, før det ble tekst, og du forsvant eller noe...? "Næh, gidder ikke tekst, vi bare taxer til 25" Jeg hadde ingen voice problemer, fikk en "muhammad" som hadde IFR training på østlandet til å ta radio-check. Ingen problemer. Med det var hyggelig å fly litt VFR Da logger jeg opp om en 40 minutter, håper på fly Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Skrevet 18. juni 2005 Det var ikke meg Werner... Hvor skal du sitte ATC ikveld? *sjekker vaccsca* Siter
Werner Rafteseth Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Sitter Ground. Takk til Christian som booka for meg Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg hadde ingen voice problemer, fikk en "muhammad" som hadde IFR training på østlandet til å ta radio-check. Ingen problemer. Med det var hyggelig å fly litt VFR Det var ikke feil med mic! Men det var feil frekvens i ATISen din!!! Det sto: Boice on rw.avsim.net/ENGM_V_APP !!! Derfor kom vi på den frekvensen mens du var logga på den andre til ENKB! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Ja, jeg sa "stand-by" i det jeg logga opp. Jeg forandra frekvens og ATIS, og satte Vigra Approach som primary Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Hmm.. Jaja.. Gjort er gjort og vi komm oss nå frem etter en liten CTD. Siter
Stig Sandnes Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Slike ting er meget irriterende.. derfor er det bla. å anbefale å bruke mulighetene ASRC byr på. Du kan sette $MyRW istedet for å skrive det inn manuelt, så blir voice-greia automatisk satt til den du har som PRIM i ATIS. En annen ting derimot er tolmodige piloter. Vet ikke om ICE319 er her, men han fikk gjennomgå idag på ENGM når vi snakker om tolmodighet, pga. problemene til Joakim, han stod på holding A2 på 01L når EM-flyet kom inn på 19R, og vet ikke hvorfor men så lå EM-flyet på app på 19L først, så var sekundene ifra at ICE319 fikk takeoff,- og da hadde det blitt mer EM-fly, hvis det hadde vært noen igjen da. Han stod vel nærmere 5-15 minutter på bakken å venta. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Stakkars islending Fyren ville bare hjem... Nei, fikk 19R av CTR, men kom inn litt østfra for å sakke ned spd, lå på long final 250KT... landet uten motorer så bremseeffekten var kraftig redusert...klarte så vidt å slenge av på A2, islendingen sto på A1. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Syns jeg så deg på gresset i ASRC "If you are able to taxi, taxi to stand 26" Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 "Vel...det blir litt vanskelig når vi ikke bare mangler motorkraft, men til og med har brann i de...Men uansett, ha en fortsatt fin kveld Werner!" Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.