Kristoffer Birkaas Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei.. Jeg lurer på hvilken av disse som blir rett i flightplan når jeg skal en tur ENBR-ENGM på vatsim 1. ENBR-SOPAR-SIG-ENGM 2. SOPAR-SIG Ser at det er noen som bruker ene og noen den andre. Så jeg lurer asså på om flyplassen skal være med i routen? MVH Kristoffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Det skal være "SOPAR SIG" eller "SOPAR UZ15 SIG" hvis du velger den ruten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Birkaas Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 takk for raskt svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Sånn blir det ENBR SID SOPAR UZ15 SIG STAR ENGM SID fra runway 17 SOPAR3C RVAN SID fra runway 35 SOPAR3D På Gardermoen har du STAR valgene SIGDAL3E for 01L/R SIGDAL4F for 19R/L Lykke til med turen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Og igjen nei. I "Route" på FP skrives ikke SID, STAR eller DEP og DEST. Her skrives første punkt i ruten til og med siste punkt i ruten. SID / STAR blir tildelt av evt. ATC. Om piloten har mulighet for SID / STAR kan det enten stå i "Remarks" eller piloten kan opplyse ATC om dette når han ber om klarering. Helst sett dette i remarks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ok.. Men selve turen blir sånn ikke sant ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Joda. Altså ruten du skal fly blir jo hele greia, og du kan med ATC tilstede forvente deg en av de SID/STAR som du listet opp alt etter trafikk-bilde og RWY in use. Uten ATC så velger du den som er mest hensiktsfull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.