Gå til innhold

Hellas inviterer til flyin!


O85_

Anbefalte innlegg

Dear friends,

 

Summer has always been a special period in Greece! Everyone here is looking forward to sunny skies, nice beaches and travelling for vacation in our beautiful islands! We at HvACC are taking advantage of this, and before we set for our own summer break, we thought of organising yet another FLY IN!

Thus, we would like to invite you and your pilots in ”Greek Islands in Summer” fly-in that will take place on Saturday, June 25th from 17:00 to 23:00Z.

 

 

During this event, HvACC Controllers will be covering the following areas:

 

Athens Control, Makedonia Control, Athens Eleftherios Venizelos Approach – Director – Departure – Tower – Ground and the following airports, serving well known resorts:

 

Andravida Approach: LGAD_V_APP, covering also LGZA & LGKF

Kapodistrias Approach: LGKR_V_APP

Kazantzakis Approach: LGIR_V_APP, covering also LGSA

Santorini Approach: LGSR_V_APP

Mikonos Approach: LGMK_V_APP

Diagoras Approach: LGRP_V_APP, covering also LGKO & LGKP

Samos Approach: LGSM_V_APP

 

We really hope to simulate successfully the huge amount of traffic that flies over Greece during a busy summer day! Please note that in case any VA wishes to come and fly in Greece during this event, we can arrange for specific time slots in any airport so that there is no waiting!

 

Please look at www.avsim.com/greece/hvacc for further information in the following days. Charts and Sceneries can also be found at the address mentioned.

 

Keep this date free, get clearance, start up and fly in to Greek Summer Skies during this special FLY IN!

 

Looking forward to seeing you in Greece.

 

 

On behalf of the Hellenic vACC

Marinos Klouras

ACCGR 8

Hellenic vACC Events Coordinator

mklouras@hvacc.org

[image]http://www.avsim.com/greece/hvacc/images/entrance.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt synd at alle fly-in blir holdt på kveldstid. Joda, dette er tross alt bare en simulator og man kan jo selv bestemme når på dagen det skal være i simulatoren, men da forsvinner halve opplevelsen.

Regner med jeg tar turen til Samos den aktuelle dagen, men siden de "åpner" såpass sent, så er det mulig returen blir innenfor "åpningstiden" deres. Vi får se hva det blir til! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Håvard, har du råd til å dra både til Bergen og Bardufoss for flyshow da?

 

Ikke la denne tråden falle ut nå, la oss holde oss til temaet! Men, når flybilleten koster 100,- kr så er ikke det akkurat noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, kan tenkes at jeg "blir med" på en tur til Samos, men "bare" hvis det "ikke blir for sent". Eller, det det er jo "på en lørdag", så det gjør vel "ikke noe" om detblir litt sent?

 

""

 

(t-t-tog du an?)

Jeg "tror" ikke du får være "med" hvis du "fortsetter" å "oppføre" deg slik "THOMAS".. ""

Vi "preikes" om det "senere".. ""

 

Grunnen til at jeg vil lande i dagslys på Samos er fordi den har en relativt utfordrende approach og krever derfor dagslys for å gjennomføre den "sikkert", tror faktisk den er stengt etter solens nedgang i virkligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle forfriske denne posten! Jeg tar iallefall turen, kanskje vi skal avtale en flyplass som vi alle kan fly til? ""

 

Fikk forresten en mail av Vicente P. Mateu, vår kjære event kollega fra Spania:

 

Hello, Next friday 24th of june, Italy, France, Greece, Malta and Spain will work altogether giving ATC service along western Mediterranean. We would like to invite you and your pilots to make either international or domestic flights in this weekly event. From 18.00 to 22.00 (UTC) we'll try to open as many facilities as possible to hand your traffics flying above this ancient and historic sea. Visit respective vACC's website and look for booked facilities to make your preferred routes.

 

Derfor, fly-in i middelhavs området både på fredag og lørdag! Det blir iallefall en langhelg i Hellas på meg! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, for en flott kveld jeg har hatt!

Desverre ble det vist slik at jeg dro nedover alene, tok det egentlig litt på sparket så satte kursen mot Samos rundt 17 tiden tidligere i kveld.

Hadde ATC absolutt hele veien nedover, fra Værnes og til jeg slo av motorene på Samos. Desverre var det mørkt når jeg landet der, men heldigvis var dette en simulator så når jeg startet opp simulatoren igjen etter å ha installert litt scenery og mesh ble "day" valgt. ""

Flyet var et Cessna 421C, et fantastisk fly, og callsignet ble "eurostar 3-5" etter et selskap i Hellas som er mye likt Sundt Air her i Norge.

Jeg tok da av fra Samos, en fantastisk utsikt, iallefall med det nye mesh sceneryet jeg hadde lastet inn på simulatoren. Etter å ha fløyet rundt 15 minutter nordover til Khios gikk jeg over til control. Her var det mye trafikk, så det var litt vanskelig å komme igjennom på radioen men fikk snart signert meg inn og fikk gitt beskjed om at jeg var på frekvensen for traffic information.

Etter å ha sirklet over Khios en del ganger satte jeg kursen sør-vest etter en polakk som også fløy VFR, bestemte meg for å velge samme distinasjon som han og Mikonos ble derfor valget.

Etter rundt 10 min på control sin radio sa jeg i fra om at jeg gikk over til Mikonos approach, og jeg tok farvell med den hyggelige ATC'en.

Approach på Mikonos gikk smertefritt etter en left extended base for å lande etter en Olympic ATR-72.

Etter en kort matbit på Mikonos, bestemte jeg meg for å fly over feriehuset til Julian Barratt-Due på Anti Paros, en liten øy rett sør vest for Paros.

Vindforholdene var gode, så jeg klatret opp til 14500ft med kurs sør vest.

Aaah, herlig utsikt herifra, idet jeg vinket ned til Julian satte jeg kursen nord vest mot Samos og klatret videre til FL155. Denne leggen som var den lengste i dag gikk unna ganske raskt, med GS240KTS.

Etter en snartur innom control ble jeg sendt videre til Samos approach igjen som ønsket meg hjertelig velkommen, men jeg skulle bare finne meg i litt kø og ble fortalt at jeg var nummer 4 for landing.

For å slå ihjel litt dødtid gikk jeg ned til rundt 2000ft å fløy litt langs kysten av Samos og rundt fjellene der.

Endelig var det min tur, fikk beskjed om å komme vestfra, gjemte meg derfor bak et fjell og dukket opp på downvind RWY27.

Kunne se 737'en fra Olympic lande og jeg bremset ned, gear out og fulle flaps, her skulle jeg raskt ned!

Etter litt ihjelristing på finale satte jeg hulene på asfaltdekket etter en sykt flott tur!

Ønsket ATC takk for service og en forteffelig kveld, og jeg ble invitert på Ozo ved en senere annledning! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...