Gå til innhold

Posting av bilder i Screenshot


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Har i lenger tid ikke helt skjønt alle kommentarene som har kommet til de forskjellige bildene..

Eksempel: Noen synes bildene var super flotte, og mens andre kan synes bildene var skikkelig dårlig og derfor kommer enkelte med mange dårlige og negative kritikker.

Alt dette har jo selvsagt med de enkelte personenes skjermkort og hvordan disse bildene blir fremstilt på sin maskin. Men enkelte har etter det jeg forstått fått det forseg at når bildene ser super flotte ut på egen maskin, så laster de dem opp og blir møtt av mange kommentarer om at de bildene der hadde relativ dårlig grafikk sammensetning. Trodde bildene mine f.eks var rimelig flott grafikk, men så fort at de ble skikkelige dårlig når jeg tittet på dem med jobb pcen min.... Så man kan lett forstå at når man ser på et par bilder med et dårlig skjermkort, ja så kan det hende at bildet og grafikken er sinnsykt bra da...

 

Alt tatt i betrakting synes jeg folk gjør en kjempe jobb med å poste masse bilder av forskjellige fly og scenery. Alt får dette emnet til å toppe listen min bl.a..

 

Håper andre har noen artige erfaringer eller synspunkt på denne posten.. Alt og alle er velkommne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den ivrige hobbyfotografen jeg er ser jeg på bildene som jeg ville sett på og kritsert andre bilder. Jeg mener det er ikke nok å si "bra bilder" and that's it..

 

Jeg prøver å komme med en konstruktiv om en kanskje nedslående om det kreves kritikk. Er det bilder som ikke finnes intresante så er jeg såpass ærlig at jeg sier det.

 

Jeg har sett mange tilfeller av at folk har gått bananas på "knipseknappen" bildene ser ikke ut i måneskinn og er totalt uintresante. Vel da gir jeg tilbakemelding på det, og evt hva en kan gjøre for å forbedre seg. Jeg venter det samme tilbake.

 

Det generell grei standard på bildene men det går inflasjon i "oslo-trondhem med SK/DY og 737". Det er greit nå vi har sett dem. De som har baller nok tli å legge ut noe annet blir det ofte "oversett".

 

Real-bildene her er det mye bra og noe ikke veldig bra, Jeg vet som alle andre at det er ikke så lett å ta flybilder, og gode ennå mindre enkelt. Men bilder som er underexponert,seriøst uskarpe og totalt uleslige kan man godt spare seg for. evt spør om hjelp til å få bedre.

 

 

Tror det var alt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg poster synes jeg stort sett ser flott ut. Det er jo derfor jeg legger dem ut. Til glede for andre som er like skrudde som meg selv. Men det er ikke sikkert de som ser bildene synes det samme. Selvfølgelig synes jeg det er morro når det kommer mange svar, og det er begeistring for bildene, men jeg er også takknemlig når jeg får litt "negativ kritikk". Jeg har masse å lære, og dette tar jeg med meg videre. Prøver å få det litt bedre neste gang. Vi har forskjellig smak, og ikke minst krav. Må innrømme at jeg ikke ser like nøye på bilder som inneholder "passasjerfly". Men det er ikke dermed sagt at bildene i seg selv er dårlige for det. Men det blir liksom ikke til at jeg kommenterer slike bilder. Dels fordi jeg ikke har peiling. Litt redd for å tabbe meg ut er jeg også... Ser nemlig ikke forskjell på en Boeing 737-300, og en 737-800 (?)

Men hvis vi også prøver å se på helheten, og selve bildet, så tror jeg vi kommer lenger med bedømmingen. Negativt og positivt.

 

Men alt i alt så er jeg veldig fornøyd med tilbakemeldingene her på forumet. Det er morro, og det er derfor jeg legger ut bilder. Tror vi må lære oss å tåle at ikke alle liker bildene. Sånn er det bare. Noen liker moren, andre liker datteren osv... ""

 

PS: Artig post du har laget, Tom. Tror det kan komme mange meninger her. Gleder meg til å se andres synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...