Gå til innhold

Bruk av EAD Basic (HJELP MEG!)


Frode Sørhus

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å fly litt på Nord-Norge (bl. a. ENBO) og prøvde derfor å komme meg inn i kartbasen til EAD.

Jeg kommer så langt at jeg får logget meg inn, men når jeg klikker på "Aerodrome PIB" lastermaskina en hel masse java før et pop-up-vindu sier at jeg ikke er pålogget. Men skjermbildet sier at jeg er... "" Er det noen som har noen tips??

 

LN-FSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg bruker IE 6.0.

Jeg går til log-in sida http://www.ead.eurocontrol.int/publicuser/public/pu/login.jsp og logger meg inn. Da kommer jeg inn på hjemmesida og det står EAD Basic - (mitt kallenavn) øverst.

Så trykker jeg Enter og et nytt vindu starter java. På denne siden får jeg et pop-up med "important legal notice" som jeg trykker OK på. Så trykker jeg på (tja... f. eks.) "Aerodrome - PIB" i venstre marg. Det som da skjedde var at jeg til slutt fikk opp at jeg ikke var pålogget. Nå har jeg akkurat prøvd igjen og jeg kommer inn på noen valg, dvs forskjellige rapporter, men ikke PIB. IE bare står og laster i evigheter (dvs. lengre enn det tar å spise en middag - jeg har prøvd "")

Men i dag har jeg da tross alt ikke fått beskjed om at jeg ikke er innlogget.

Jeg fant EAD gjennom http://www.d-s.demon.co.uk/charts/index.htm og trodde jeg kunne finne kart her. Men hittil har jeg som sagt bare greid å få ut NOTAMS og lignende rapporter ""

 

Forvirret og kartløs hilsen LN-FSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frode,

 

Kan du fortelle meg step by step hvordan du gar inn og hvilken web browser du bruker.

 

Mvh

MR

 

Takk for at du svarte, men nå har jeg greid å komme meg helt inn på kartene "". Kan det være en vanvittig treg server/mye trafikk som skapte problemene mine tro?

 

LN-FSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...