Gå til innhold

Morten Rytterager

Members
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Morten Rytterager

  • Bursdag 23. juli 1969

Morten Rytterager's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. En ting jeg lurer pa som noen her pa forumet kanskje kan gi meg et svar pa. Ryan air har som kjent introdusert et nytt system hvor du kan betale for a komme inn forst pa flyet ( se beskrivelse under ) I julen flydde vi fra Lubeck til Dublin med Ryanair med to barn (3 og 6 ar gamle), der nektet de oss a ga ombord forst. Dette fort til masse frem og tilbake slik at en av oss til slutt ble sittende ved siden av ungene. Jeg spurte en ryanair ansatt om ikke dette er brudd pa International aviation regulations , det skal etter det jeg skjonner vare en foresatt som skal vare i stand til a sett pa oxygen mask osv. men de mente at dette er ryanair prosedyre og fedig med det. Er det noen som kjenner til om regler som dette eksisterer eller er det opp til flyselskapene ? Takker og ha en god kveld -Morten "Ryanair operates a free seating policy, so specific seats cannot be pre-booked. However, we operate a priority boarding system which allows you to choose your own seat on board - see below (subject to certain exceptions). Online Check-In/Priority Boarding passengers will be boarded onto the aircraft first. Passengers who check-in at the airport will be boarded after the Priority Boarding passengers. Reduced mobility/vision impaired passengers who have preadvised Ryanair of their condition will be boarded after general boarding is completed, seats will be reserved onboard."
  2. Hei I forbindelsen med jobben sa har jeg fatt en bestilling pa to helikopter vrak( Decommissioned )som skal benyttes av paintball senter her i Ireland. Er det noen her som vet hvor jeg kan finne noe slikt ? Takker sa meget for all hjelp. Morten
  3. Piloten utforte en en perfekt belly landing, passasjerne gar faktisk ut av flyet som om ingenting har skjedd. Piloten husket til og med pa a lase doren for han forlot flyet.
  4. - sirkler na for brenne opp fuel, de diskuterer na om da skal gjore en belly landing eller lande pa to hjul. Flyet har 8 passengers.
  5. - En King Air har problemer med right landing gear ( vil ikke lose ut ) sirkler na over Atlanta. Direkte pa Sky news
  6. Hei, Har det samme problemet her, er na nede i 1.7 kb/s. Kun flightsim.no jeg har problemer med. Mvh Morten
  7. Hei Øystein, Benplassen i Ryanair flyene er en av Europas darligst, sa det er en god ting at du ikke flyr langt. Fa deg en plass ved nodutgangen . Ryanair bruker normalt 737-800 fra Norge til UK, og de gamle 737-200 fra UK til Ireland. ( disse byttes ut med nye 737-800 maskiner i lopet av vinteren ). Kan ogsa benytte sjansen til a fortelle om Ryanair og 737-200 pilotene som er basert her i Dublin. Som nevnt ovenfor sa skal Ryanair bytte ut 737 - 200 flyene som er basert her Dublin med 737 - 800. Ryanair forlanger at pilotene skal betale for certificate oppgraderingen pa 15000 EUR selv. Pilotene har derfor tatt Ryanir til retten, saken er for oyblikket til behandling i den hoyste rettsinstansen her i Ireland. Ha en god tur Morten
  8. God morgen, været kan variere en del ja, men det er etter min erfaring som reglel 5 - 10 grader varmere enn Norge ( Oslo )pa denne tiden av aret. Skal du pa golftur ? Mvh Morten
  9. Du jobber vel ikke som klagebehandler i SAS ? Snø kan man ikke gjore noe med, men SAS visste at det var kaos pa kastrup. De skulle latt folk ligge over pa hotel pa gardemoen istedenfor, det ville ogsa ha lettet pa trykket pa kastrup. Nei, jeg skjonner at flyet til Dublin ikke kunne vente. Men poenget har var at det var det siste flyet til Dublin den dagen, vi hadde ikke engang forlatt Oslo nar flyet til Dublin forlot Kastrup, sa igjen hvorfor sende oss ned til kaoset. Nar vi ankom CPH sa hadde kaoset vart i 20 timer, SAS hadde fortsatt kun 2 personer til a handtere 6000 mennesker. Politiet matte tilkalles for a roe ned folk 6 timer er for mye nar du har spedbarn, de trenger faktisk mere pleie en voksne. SAS fikk ogsa massiv kritikk i Danske aviser etter denne episoden. Pa dette tidspunktet sa har SAS fortsatt ansvar for sine passasjerer, det er derfor man betaler for dyre billetter.. slik at man blir tatt vare pa. Sant nok, dette var vel ment mere som et tips til de med barn, Jeg hadde ikke gang vurdert a sporre Ryanair. Hele poenget mitt er at hvis man betaler mer for en billett med SAS, sa forventer man at de tar bedre vare pa passasjeren sine nar det oppstar sitasjoner som vi opplevde, spesielt nar man reiser med unger. Cheers. Morten
  10. aaahhh... yepp skjønner hva du mener , sant nok.. det kan vare uryddig ombord i ryanair flyene. Cheers Morten
  11. Nå må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du mener . " drittent " fly, er det et nytt norsk ord ? hvis det er så, så beklager jeg ikke har fått det meg med. Hvis du er kvaliteten pa fly du skriver om, sa flyr Ryanair nye 737-800 og til jul skal vi sannsynelig vis fly med SAS sin nye Airbus.. er det du mener er " drittent " fly eller ? Mvh Morten
  12. De seriøse selskapen er ikke noe bedre enn Ryanair etc. etter min mening. Jeg og min famile ( kone og to småbarn ) hadde en helvetes flytur med SAS Julen 2002 fra Oslo til Dublin via Copenhagen. Vi ble forsinket p.g.a av mye snø i copenhagen, noe som SAS pa gardemoen var klar over. Vi meldte oss frivelig til a ta et fly en dag senere men de nektet oss dette. Her er en oversikt i korte trekk. - 1.5 timers venting på Gardemoen - 1 time venting i selve flyet før take off. - 45 min venting i flyet i Copenhagen sa de kunne rydde standen for snø. - flyet til Dublin long gone. - Matte vente 6 TIMER !!! i kø for få byttet om billettene - 2 timers venting i kø for a få Hotel ( når vi kom fram til hotellet sa var det ikke mere mat igjen, veldig fint når du har to unger med deg !. ) - opp kl 0430 om morgen får å rekke neste fly til Dublin, men får sa beskjed om at de er overbooket og vi må fly via Brussel. - Venter 2 timer pa flyet til Brussels. - Må vente 8 timer på Brussels Airport . ( hvor det ikke er mulig å kjøpe bleier) Det skal også nevnes at på veien over til Oslo så rotet de bort bagasjen vår som inkluderte alle julepresangene til familen i Norge. Det tok dem 9 dager å ettersende bagasjen vår. Vi spurte etter en kompensasjon på en hyggelig måte men ble total avist. Så mye for dyre billetter med SAS !. SAS også det eneste flyselskapet som jeg har opplevd tekniske problemer med. - avbrutt takeoff p.g.a havarerert motor i Bodø - go around under landing til Copenhagen, understell problemer. - Måtte returnere til Arlanda p.g.a for mye is pa vingene. Sa regelen er følgende når du flyr med SAS. - ta med nok bleier - ta med nok mat og drikke - Putt julepresangene i håndbagasjen. Ryanair flyr jeg med 10 - 15 ganger i året, og har så langt ikke opplevd noen problemer. Servicen er ikke noe skryte av, men de er der for å bringe deg fra A til B uten all salgs dill dall. Vel nå er jeg ferdig med utblåsingen og jeg håper at vi i år får en problemfri flyging og jul med snø i norge Ha en god dag alle sammen. -Morten
  13. Da har dere sannsyneligvis et problem med JAVA innstillingene, bruker dere IE 6.0 ? kommer dere inn pa andre web sider med JAVA applets ? har dere provd en annen web browser. MVH MR
  14. Hei Frode, Kan du fortelle meg step by step hvordan du gar inn og hvilken web browser du bruker. Mvh MR
×
×
  • Opprett ny...