Sindre Hansen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vet ikke helt hvor jeg skal poste den... Så Dag for evt. flytte den..: Men til spm. ER det noen regel på hvor mye man skal veie før man kan kalle seg Heavy?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Hansen Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Takk skal du ha !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MN Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Vet noen hvilket fly som er det minste som kan kalle seg heavy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Vet noen hvilket fly som er det minste som kan kalle seg heavy? B757-200 tror jeg. Mener at det noen ganger går som heavy, andre ganger ikke. (757 er under grensa nevnt over, men gir kraftig wake turbulens i forhold til vekten, tror det er derfor) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 B757 er ikke Heavy... Men pga spesiell vingeutforming så lager den så kraftige vingevirvler at den blir behandlet som Heavy mtp fly bak... Men den er Medium... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Ihvertfall skulle man jo tro en B757-300 ihvertfall kom inn under "heavy" kategorien, er jo en viss størrelse på den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 B757 er ikke Heavy... Men pga spesiell vingeutforming så lager den så kraftige vingevirvler at den blir behandlet som Heavy mtp fly bak... Men den er Medium... Kommer an på. I USA er du heavy hvis du har MTOW > 255.000 lbs. Avhengig av hvilket flyselskap som operer, vil 757-200'n noen ganger ha så høy MTOW. Flyselskapen vil helst ha så lav MTOW som mulig p.g.a landingsavgifter. Det er derfor mest vanlig at charter selskapene har høy MTOW siden de oftere flyr lange strekk med full pax. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.