Gå til innhold

Silent Wings: Noen meninger?


Øyvind Hansen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke prøvd det...men jeg har sett endel bilder, og filmene som lå på hjemmesiden...ble ikke akkurat imponert av grafikken, men hvordan flygingen er vet jeg ikke...

 

Nå er det jo ikke grafikken som er viktig i en simulator. Poenget er jo og simulere seilflyegenskaper på best mulig måte..

 

For min del så er grafikken minst like viktig som realismen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafikken er ikke allverdens, det kan vi slå fast, men den er ikke værre enn at den er til å leve med. Uansett, dette er først og fremst en sim som vektlegger simuleringen av flyenes oppførsel, og ikke minst hvordan de forskjellige oppdriftsområdene simuleres. Denne simmen er ganske enkelt genial! Jeg har flydd seilfly i snart 7 år, og jeg kjenner meg veldig godt igjen. Dette er virkelig bra!

Jeg kommer til å bruke denne simmen mye mer enn MSFS ettersom jeg har mye mer nytte av den. Jeg kan faktisk utvikle mine måter å angripe termikken på, velge hvilke termikkbobler jeg skal ta, og hvilke jeg bare skal overse og heller fly videre for å finne en med bedre stig. Jeg lærer meg å sentrere termikken berde.

Selve termikken er bra simulert. I virkeligheten gjelder det å finne "senter" av termikkbobla, dvs det området i bobla hvor oppdriften er sterkest.. Finner man dette senteret raskest mulig, og klarer å holde seg der, og samtidig lærer seg å føle når man har nådd toppen av bobla, da får man utnyttet bobla mest effektivt. Er man god til dette, vil man ha en stor fordel i konkurransesammenheng på strekkflyging.

 

Noen ganger er det skyer som viser hvor det stiger, andre ganger er det ikke så stor fuktighet at skyer oppstår.. Men, det kan jo hende at det stiger likevel.. Da gjelder det å bruke landskapet, og gjette hvor solen varmer best og hvilke områder som avgir mest varme, ergo oppdrift. Dette stemmer også bra overens med virkeligheten..

 

En annen ting som gjør denne simmen veldig nyttig for oss seilflygere, er at computeren i flyet avgir pipelyd for variometeret.. Ved synk er det uling, ved stig er det piping.. Jo sterkere synk, jo dypere uling. Jo sterkere stig, jo hyppigere piping. I simmen kjenner man jo ikke termikken på kroppen, noe man gjør i et ekte seilfly, derfor er det så bra at pipelyden til variometeret i simmen stemmer så godt overens med et virkelig seilfly.

 

Nei, jeg er litt overivrig her nå.. Jeg får bare ikke rost denne simmen godt nok.. Jeg mener at alle seilflygere og de som er interessert i seilflyging bør skaffe seg denne simmen, UTROLIG BRA!!!

Simmen er allerede veldig populær blandt seilflygere.

Hehe ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vi holder ut ulingen?? hehehe, vi lar være å fly i synkområder

"""" hehe.

 

Som du sier, både ulingen og pipingen kan virke svært irriterende. For min del er den akkurat det, og det hender til og med at jeg blir fortere flysyk hvis jeg har for høy lyd.. Derfor er det fint med en volumknapp:) I Silentwings er dette "," for høyere og "." for lavere lyd ""

Jeg pleier å ha veldig lavt volum, både i simmen og i virkeligheten.

Grunnen til at det finnes variometer med lyd er for at man vil at piloten skal se mer ut av flyet enn å se på instrumenter. Du kan jo tenke deg selv, hvis 10-20 seilfly befinner seg i en og samme termikkboble, da gjelder det å følge litt med.. Dette er slettes ikke uvanlig i konkurranser, hvor det er mange deltagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det finnes variometer med lyd er for at man vil at piloten skal se mer ut av flyet enn å se på instrumenter. Du kan jo tenke deg selv, hvis 10-20 seilfly befinner seg i en og samme termikkboble, da gjelder det å følge litt med.. Dette er slettes ikke uvanlig i konkurranser, hvor det er mange deltagere.

 

leste om FLARM og det kan nok være spennende i den samenhengend der ja. flarm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel real timer på Twin II, og synes det virker som om de har vært heldige med å gjenskape fly-egenskapene. Også atmosfæren med termikk og hang virket realistisk og jeg fikk mye mer følelse av å fly seilfly enn i FS9. Jeg synes grafikken og meshet er fullt på høyde med default FS9.

Håper det kommer Norway scenery til denne. Da skal jeg garantert kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt faktisk akkurat og leste om det i seilflysport selv nå "" Bra det dukker opp slike duppedingser som bedrer sikkerheten vår. Bare det ikke tar for mye fokus og gjør ting værre da.. ""

 

Hadde slått den av tvert! Ikke om jeg skal sitte å høre på en warning hver gang man passerer de andre seilflyene på et hang ett sted... *Se ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...