Gå til innhold

Flyging i Nord-Norge?


Glenn Bjørlo

Anbefalte innlegg

Hola!

Jeg bare lurer på hvorfor det er så utrolig lite aktivitet i Nord-Norge? Med de fantastiske sceneriene og gode utfordringene som finnes her synes jeg det er litt merkelig. Eller er det slik at alle skal fly 737? Det er jo heller intet problem, men da får en ikke med seg terrenget på samme måte som med en liten dash, kingair eller en liten cessna. Bare et lite "hjertesukk på Valentines dag" "". Narvik, Honningsvåg, Svolvær, Røst, Brønnøysund, Sandnessjøen, Berlevåg, Hasvik, Vardø, Vadsø og mange andre småflyplasser fortjener mer oppmerksomhet. FLY I NORD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopps!

Jeg mener ikke at det har vært fullstendig folketomt her oppe. Jeg sjekker servinfoen, flightsim eller vatsim stort sett hver dag og ser veldig liten aktivitet. Fløy fra Hammerfest til Hasvik en dag i forrige uke (under brannalarmen "") og da var det 2 fly med kontakt til ENBD. Det ender med at jeg oftest flyr i området Gardermoen til Helsinki, eller noen turer enten i England eller USA.

Mener bare at enda fler kan benytte seg av de utfordringene som finnes i det høye nord. Utfordringene er jo heller ikke bare pilotenes, men også ATC kan få fingra fulle da de (hvis de vil) hjelper til med approach på de ulike småflyplassene. Så...fyll opp parkeringsplassene på Valan, Sørøya, Narvik osv etc ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...