Roger Kvammen Larsen Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 heisann, Idag kommer norges første Sikorsky-92 til Sola, og den i den ankommer i lasterommet på en Antonov. Så kanskje noe for spottere i Stavanger området. Vet desverre ikke tidspunkt. Riktig god helg mvh roger Stavanger Aftenblad, link til sak om S-92 og Antonov Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 ..hmm.. An124 til Sola.. Må vel bare komme meg ut dit jeg da Må bare se en An124 Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 heisann, Idag kommer norges første Sikorsky-92 til Sola, og den i den ankommer i lasterommet på en Antonov. Så kanskje noe for spottere i Stavanger området. Vet desverre ikke tidspunkt. Riktig god helg mvh roger Stavanger Aftenblad, link til sak om S-92 og Antonov Sitat fra Aftenbladet: "Sikorsky S-92-maskinen tilhørende Norsk Helikopter fraktes til Stavanger lufthavn i lasterommet til verdens største fly, en russisk/ukrainsk-bygget Antonov An-124 Ruslan, opplyser markedssjef Geir Tynning i Norsk Helikopter, til Aftenbladet." Her må vi nok arrestere Stavanger Aftenblad (som forøvrig pleier å være dyktig på luftfartsrelaterte saker) og markedsjef Geir Tynning i Norsk Helikopter. AN-124 er nok ikke verdens største fly. Den tittelen har en annen Antonov; nemlig AN-225 "Mriya", og den tittelen blir nok ikke slått med det første heller. Ihvertfall ikke før man kommer med forlengede versjoner av A380. Selvsagt bare pirk fra min side, men at samme feilaktige informasjon passerer to instanser som etterhvert burde ha greie på fly kan vi jo ikke la få stå uimotsagt. Stilig helikopter forresten! Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Gleder meg til å se disse på Flesland Siter
Bjørn Erik Hansen Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Er ikke AN-225 større en A380? EDIT : AN-225 : Wingspan: 88.4m Length: 84m A380 : A380-800 Wing span 79.8m (261ft 10in), length 73m (239ft 6in). Height 24,1 m (79ft 1in) Fikk svar på spørsmålet mitt, brukte google.com! (signatur) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.