Gå til innhold

Roger Kvammen Larsen

Members
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Roger Kvammen Larsen

  • Bursdag 02. juli 1975

Roger Kvammen Larsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Heisann, Ser det ofte står spottere med kamera ved Helikopter Service parkeringplassen. Dette er nær taxiway C. Grei utsikt derfra. mvh Roger
  2. Vel, du har jo referert til hva PIC sier, og der nevnes det å returnere for en normal landingsrunde. Roger
  3. hei du, Tror 100% sikkert at de har sagt rwy zero nine ( rwy 09 ), og ikke bare runway nine som du referer. mvh roger larsen
  4. Jonas, her er du skikkelig på bærtur. Beklager, men tror du bør lese rapporten, og sette deg inn i faktiske situasjon før du uttaler deg. Her har forsvaret gjort et oppdrag som har blitt skikkelig dårlig planlagt, og særdeles dårlig utført. Ikke gjort den dagen de var klarert for engang. Satt seg selv, og mange andre i fare. De hadde slett ikke kontroll over situasjon ifølge rapporten. De hadde ikke visuell kontakt helikopteret, fløy mot "feil" rigg, og hadde ikke kontroll over posisjon på eventuelle flyterigger i området. Når man da flyr i lav høyde, i 400 km/t gjennom tåkebanker, da er man faktisk skikkelig ute og kjører. mvh Roger K Larsen
  5. Javel, Så det er en "sim" ting. Ikke noe man gjør i virkligheten altså? mvh Roger
  6. hei du, Interessant spørsmål. Men vet man hva RVS står for i dette tilfellet? Reverse kanskje? Men uansett, hvorfor vil man redusere fuel flow manuelt for å redusere farten under innflyging? Dette høres veldig rart ut for meg. mvh Roger K Larsen PS-ser i ettertid her at vår tekninker fra Lufttransport har svart, så da vet vi svaret.
  7. Hva står S'n for i FS nå igjen? God helg hilsen Roger
  8. hei, Den schedulen der er ganske interessant og tett, spør du meg. her ligger det ann til mye forsinkelser. Dvs følgeforsinkelser. mvh Roger
  9. Ikke uvanlig denne turen du har beskrevet, faktisk ofte en helt vanlig dag på jobben for pilotene i Widerøe. Må også få legge til at området du fløy i, faktisk er midt i landet geografisk. Langt land vi bor i, men jeg kaller også alt nord for Trondheim Nord-norge. Men det blir altså helt feil feil å gjøre det, dersom man ser nøye på et norges kart. ha en fin dag roger
  10. heisann, Idag kommer norges første Sikorsky-92 til Sola, og den i den ankommer i lasterommet på en Antonov. Så kanskje noe for spottere i Stavanger området. Vet desverre ikke tidspunkt. Riktig god helg mvh roger Stavanger Aftenblad, link til sak om S-92 og Antonov
  11. hei, kjapt spørsmål. FMC på min PDMG 737, sier noe om NO COMM DATALINK, noen som vet hva og hvorfor? Takker for svar Hilsen Roger
  12. Halla, Åge, regner med det er med tungt hjerte at en Kristiansunder setter sine føtter i Molde by, eller flyplass. Samboeren min er fra Kristiansund, og ho hater Moldensere. mvh roger larsen
  13. Heisann folkens? Lurer på det samme som Anders her, når ble det forbudt med Passasjer Transport VFR. Dette er helt vanlig f.eks langs kysten vår. Der helikoptertrafikken fra Nordsjøen ofte kansellerer IFR dersom forholdene tilsier det, så det letter trafikk bildet etc inn mot flyplassene. Surt for en stor Boeing å sånn å komme som nr 6 bak f.eks fleregamle Sikorsky eller Puma på tur i 115- 135 kts ikke sant? Finnes mange andre eksempler Hvilken Perm var det igjen? god helg Roger K Larsen
  14. Jepp, Da jeg fløy opp til IR-H hadde vi bare OBS og DME tilgjenglig av instrumenter, men en fin ARC til ILS på Torp ble det uansett. Nå bruker jeg bare RMI, og har vel nesten glemt åssen jeg brukte OBS'n, men ser flere over her beskriver hvordan man bruker den, og det ser helt greit ut. Ha en riktig fin dag Roger K Larsen
×
×
  • Opprett ny...