Morten Haughom Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Uff! dette så ikke bra ut (CNN). Utrolig nok ser det ut som alle fra flyet overlevde. Fortsatt to savnet.... Sitat fra pilot ifølge CNN: "He said as they tried to airborne before five minutes past (7 a.m.), they just lost control and they couldn't airborne the plane. They went straight through, 100 miles per hour," Må være en forferdelig følelse å ikke få fuglen i lufta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Huff, 11 døde, og to savnede Hvis det hadde tatt av, og så gått ned...da tenker jeg USA hadde trodd terroristene hadde vært ute igjen Men da var utrolig Ikke få flyet i luften---> sklir av ---> over motoveien --> treffer en bil ---> inn i en bygning ---> BOOOM Huff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ...og hva er det som ligger oppå den horisontale stab'en? Er det skum, eller er det snø? - Vanligvis ser vi flyene ta av, men dette gikk bare rett fram og skrapte mot bakken. Det slo gnister i alle retninger, sier nabo Joseph Massaro. ...men det er jo mye som kan forårsake en slik ulykke som er beskrevet... - Feil lasting / baktung maskin, med rotasjon og over-rotering lenge før Vr. Lite aktuellt på en bizjet dog... - Feil motorsetting ved takeoff, og dermed for kort rullebane. - Feil takeoff-konfigurasjon (for lite flaps). - Manglende løft pga. kontaminerte vinge og haleflater. ...men hvem gidder vel spekulere... NTSB finner vel ut av det etterhvert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Huff, 11 døde, og to savnede 11 skadede mener du vel. Ingen ble drept. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Lavoll Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Man kan bare spekulere, men dette er den tredje CL-600 som har kraesjet ved takeoff (tidligere 1 i Birmingham England og 1 i Montrose Colorado). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Er det ikke litt skummelt å ha en bygning rett i enden av en rullebane da?? Men, det er vel sånn mange andre steder også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Huff, 11 døde, og to savnede 11 skadede mener du vel. Ingen ble drept. Ser det nå..men nå er det 14 skadede... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 ...og hva er det som ligger oppå den horisontale stab'en? Er det skum, eller er det snø? - Vanligvis ser vi flyene ta av, men dette gikk bare rett fram og skrapte mot bakken. Det slo gnister i alle retninger, sier nabo Joseph Massaro. ...men det er jo mye som kan forårsake en slik ulykke som er beskrevet... - Feil lasting / baktung maskin, med rotasjon og over-rotering lenge før Vr. Lite aktuellt på en bizjet dog... - Feil motorsetting ved takeoff, og dermed for kort rullebane. - Feil takeoff-konfigurasjon (for lite flaps). - Manglende løft pga. kontaminerte vinge og haleflater. ...men hvem gidder vel spekulere... NTSB finner vel ut av det etterhvert... Eller kanskje noe teknisk... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Virker ikke sånn... Det der har skjedd med flytypen før, og kan være et resultat av at man har fått aktivert autopiloten en gang mellom sjekk av kontrollene og takeoff. Som sagt så har det skjedd flere ganger før, men har da aldri endt med en ulykke. Ref. andre fora, som f.eks. pprune... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Virker ikke sånn... Det der har skjedd med flytypen før, og kan være et resultat av at man har fått aktivert autopiloten en gang mellom sjekk av kontrollene og takeoff. Som sagt så har det skjedd flere ganger før, men har da aldri endt med en ulykke. Ref. andre fora, som f.eks. pprune... Du har vel kanskje et poeng der, men på den annen side er der jo en mengde muligheter egentlig som vi bare kan spekulere i. Time will show hva NTSB kommer opp med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.