Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan dere legge inn NOTAM for enkelte flyplasser. Selv legger jeg inn en for ENBO... Er ikke alt som er relevant men men

SWEN0308 ENBO 01270440

(SNOWTAM 0308 A) ENBO B) 01270440

C) 07 F) 1/1/1 G) XX/XX/XX H) 5/5/5

N) 57

R) 57

T) TWY AND APRON SLIPPERY)

 

CTN HLDG PSN E IS ON TWY W BEFORE RIGHT TURN TOWARDS RWY.ONLY MARKED

WITH SIGN ON LEFT SIDE. : NOTAM ENBO/0051/05

 

TIL 0501281430EST

TWY OUTSIDE SHELTER 103 CLOSED DUE WIP : NOTAM ENBO/0042/05

 

IN ORDER TO AVOID RUNWAY INCURSIONS, BODOE MAIN AIR STATION HAS

PLACED PHYSICAL BARRIERS ACROSS FOLLOWING TAXIWAY ENTRIES F AND G

APPROX 75M SOUTH OF

PARALLEL TAXIWAY YANKEE. BARRIERS WILL BE OPENED AND CLOSED IN

ACCORDANCE WITH OPERATIONS. BARRIERES ARE NOT LIT. DURING HOURS OF

DARKNESS, USE CAUTION.

: NOTAM ENBO/0020/05

 

FIRST HALF OF APCH LIGHT SYSTEM RWY07 OUT OF SERVICE DUE TO WIP.

REMAINING DISTANCE 450 METERS.) : NOTAM ENBO/0001/05

 

TODA RWY 25 : 2574M : NOTAM ENBO/0327/04

Skrevet

>>> GCLP (GRAN CANARIA) <<<

 

LOCATOR VR FREQ 365.000KHZ OUT OF SERVICE BTN RDL 280 AND 335

CLOCKWISE) : NOTAM LE/A0371/05

 

ILS GP RWY21R OUT OF SERVICE : NOTAM LE/A0219/05

 

RWY03L L 'PM' 350KHZ U/S : NOTAM LE/A6974/04

 

REF A0077/05 (DOMESTIC C0076/04) IAC 1/2/3 INCLUDED TO AIRAC AMDT

13/04 THE MISSED APPROACH PROCEDURE MUST BE MODIFIED : -WERE IT

SAYS: CLIMB TO 5000FT TO INCORPORATE TO HOLDING PATTERN -IT MUST

SAY: CLIMB TO 4000FT TO INCORPORATE TO HOLDING PATTERN

: NOTAM LE/A0082/05

 

REF AIRAC AMDT 13/04 GRAN CANARIA AD THE MINIMUM HOLDING ALTITUDE

OVER IAF ENETA: WHERE IT SAYS 5000FT IT MUST SAY 4000FT

: NOTAM LE/A0077/05

 

REF AIP AD 2-GCLP IAC/5 VOR/DME-ILS/DME RWY21R

DUE TO CRANE ERECTED

NEW OCA/H:

CAT A 344(311) / CAT B 356(323) /CAT C 364(331) / CAT D 374(341)

(SEE NOTAM INTERNATIONAL A7532/04, DOMESTIC C7454/04)

: NOTAM LE/A7533/04

 

CRANE ERECTED OVER TERMINAL BUILDING 40M HEIGHT PLACED IN

275617N 0152322W : NOTAM LE/A7532/04

 

REF AMDT AIRAC 13/04:

NEW EFFECTIVENESS DATE (20-JAN-05), INCLUDE IN PAGES

AD2-GCLP-STAR 1.1, AD-GCLP-STAR 2.1, AD2-GCLP-IAC/4 AND

AD2-GCLP-IAC/5 THE FOLLOWING NOTE OVER VOR/DME LPC AND L VR HOLDING

PATTERN: IAS MAX 210KT : NOTAM LE/A6812/04

 

TRIGGER NOTAM- AIP AMDT AIRAC 13/04

 

NEW EFFECTIVENESS DATE PAGES GRAN CANARIA AD: 20-JAN-05

 

NEW NDB/DME PROCEDURE TO RWY21R, WITHDRAWAL OF IAF GDV, NEW IAF

ENETA AND LALTO, NEW FAF AND MISSED APPROACH TO RWY03L AND 03R.

: NOTAM LE/A6785/04

 

>>> END-OF-BULLETIN <<<

 

 

------------------------------------------------------------------------

 

 

>>> ENVA (TRONDHEIM/VAERNES) <<<

 

GROUND FREQ 121,600MHZ WITHDRAWN. CLEARANCE, START UP AND TAXI ON

FREQ 119,400MHZ : NOTAM ENVA/0101/04

 

SCHEDULE: DLY 2300-0445

FIRE AND RESCUE DOWNGRADED TO CAT 4.

CAT 7 AVBL ON REQ : NOTAM ENVA/0102/04

 

>>> END-OF-BULLETIN <<<

Skrevet

Oioioi!!! Per-Kristian har funnet en ny del av IPPC! ""

La nå han ha denne gleden, det kan faktisk være litt gøy om andre piloter lærte seg å lese disse også.

Offisiellt er ikke NOTAM noe med VATSIM å gjøre, men bruker selv å fly etter henhold til de, dvs. er taxi way S stengt grunnet WIP på Gardermoen, ja da er det uaktuelt for meg å taxe der! ""

Call me crazy, but thats just the way I am! ""

 

Haavard; Er vel ikke den første til å kommentere usaklige poster, er vi vel? ""

Skrevet
er taxi way S stengt grunnet WIP på Gardermoen, ja da er det uaktuelt for meg å taxe der! ""

Call me crazy, but thats just the way I am! ""

 

Hvis ATCen ber deg taxe via S da? """"""

Skrevet
Haavard; Er vel ikke den første til å kommentere usaklige poster, er vi vel?

 

Vi to nei?? """"

Skrevet

Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da!

 

"RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 """

Skrevet
Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da!

 

"RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 """

Jeg følger den... ""

Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. ""

Skrevet
Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da!

 

"RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 """

Jeg følger den... ""

Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. ""

 

Huske på til neste gang du er ute å flyr """"

Skrevet
Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da!

 

"RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 """

Jeg følger den... ""

Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. ""

 

Huske på til neste gang du er ute å flyr """"

For all del, så mye jeg flyr i nord Norge.. ""

Kom deg litt sørover du, til Gardermoen og Værnes så skal du få "hersje" så mye du vil med meg! ""

Skrevet
Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da!

 

"RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 """

Jeg følger den... ""

Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. ""

 

Huske på til neste gang du er ute å flyr """"

For all del, så mye jeg flyr i nord Norge.. ""

Kom deg litt sørover du, til Gardermoen og Værnes så skal du få "hersje" så mye du vil med meg! ""

 

Bodø ATCC = også Trondheim ""

Skrevet

Nå er jo NOTAM ment å være spesiell informasjon til flygere, og endrer seg fra dag til dag (til og med time til time). Derfor er det ikke meget opplysende å legge inn NOTAMer her. De er jo ugyldige om 24 timer alikevel.

 

Foreslår at folk som ønsker NOTAM på flyturene heller går inn på en av følgende sider:

 

http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_Bred____16637.aspx

http://briefing.naviair.dk/map.asp?lan=DK

http://www.ippc.no/ippc/AisAerodrome1.html

 

Husk at område NOTAM for de norske AOR ligger under ENOR FIR.

 

Ha en god dag?

Eivind

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...