Per-kristian Jensen Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Her kan dere legge inn NOTAM for enkelte flyplasser. Selv legger jeg inn en for ENBO... Er ikke alt som er relevant men men SWEN0308 ENBO 01270440 (SNOWTAM 0308 A) ENBO B) 01270440 C) 07 F) 1/1/1 G) XX/XX/XX H) 5/5/5 N) 57 R) 57 T) TWY AND APRON SLIPPERY) CTN HLDG PSN E IS ON TWY W BEFORE RIGHT TURN TOWARDS RWY.ONLY MARKED WITH SIGN ON LEFT SIDE. : NOTAM ENBO/0051/05 TIL 0501281430EST TWY OUTSIDE SHELTER 103 CLOSED DUE WIP : NOTAM ENBO/0042/05 IN ORDER TO AVOID RUNWAY INCURSIONS, BODOE MAIN AIR STATION HAS PLACED PHYSICAL BARRIERS ACROSS FOLLOWING TAXIWAY ENTRIES F AND G APPROX 75M SOUTH OF PARALLEL TAXIWAY YANKEE. BARRIERS WILL BE OPENED AND CLOSED IN ACCORDANCE WITH OPERATIONS. BARRIERES ARE NOT LIT. DURING HOURS OF DARKNESS, USE CAUTION. : NOTAM ENBO/0020/05 FIRST HALF OF APCH LIGHT SYSTEM RWY07 OUT OF SERVICE DUE TO WIP. REMAINING DISTANCE 450 METERS.) : NOTAM ENBO/0001/05 TODA RWY 25 : 2574M : NOTAM ENBO/0327/04 Siter
Gjest Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 >>> GCLP (GRAN CANARIA) <<< LOCATOR VR FREQ 365.000KHZ OUT OF SERVICE BTN RDL 280 AND 335 CLOCKWISE) : NOTAM LE/A0371/05 ILS GP RWY21R OUT OF SERVICE : NOTAM LE/A0219/05 RWY03L L 'PM' 350KHZ U/S : NOTAM LE/A6974/04 REF A0077/05 (DOMESTIC C0076/04) IAC 1/2/3 INCLUDED TO AIRAC AMDT 13/04 THE MISSED APPROACH PROCEDURE MUST BE MODIFIED : -WERE IT SAYS: CLIMB TO 5000FT TO INCORPORATE TO HOLDING PATTERN -IT MUST SAY: CLIMB TO 4000FT TO INCORPORATE TO HOLDING PATTERN : NOTAM LE/A0082/05 REF AIRAC AMDT 13/04 GRAN CANARIA AD THE MINIMUM HOLDING ALTITUDE OVER IAF ENETA: WHERE IT SAYS 5000FT IT MUST SAY 4000FT : NOTAM LE/A0077/05 REF AIP AD 2-GCLP IAC/5 VOR/DME-ILS/DME RWY21R DUE TO CRANE ERECTED NEW OCA/H: CAT A 344(311) / CAT B 356(323) /CAT C 364(331) / CAT D 374(341) (SEE NOTAM INTERNATIONAL A7532/04, DOMESTIC C7454/04) : NOTAM LE/A7533/04 CRANE ERECTED OVER TERMINAL BUILDING 40M HEIGHT PLACED IN 275617N 0152322W : NOTAM LE/A7532/04 REF AMDT AIRAC 13/04: NEW EFFECTIVENESS DATE (20-JAN-05), INCLUDE IN PAGES AD2-GCLP-STAR 1.1, AD-GCLP-STAR 2.1, AD2-GCLP-IAC/4 AND AD2-GCLP-IAC/5 THE FOLLOWING NOTE OVER VOR/DME LPC AND L VR HOLDING PATTERN: IAS MAX 210KT : NOTAM LE/A6812/04 TRIGGER NOTAM- AIP AMDT AIRAC 13/04 NEW EFFECTIVENESS DATE PAGES GRAN CANARIA AD: 20-JAN-05 NEW NDB/DME PROCEDURE TO RWY21R, WITHDRAWAL OF IAF GDV, NEW IAF ENETA AND LALTO, NEW FAF AND MISSED APPROACH TO RWY03L AND 03R. : NOTAM LE/A6785/04 >>> END-OF-BULLETIN <<< ------------------------------------------------------------------------ >>> ENVA (TRONDHEIM/VAERNES) <<< GROUND FREQ 121,600MHZ WITHDRAWN. CLEARANCE, START UP AND TAXI ON FREQ 119,400MHZ : NOTAM ENVA/0101/04 SCHEDULE: DLY 2300-0445 FIRE AND RESCUE DOWNGRADED TO CAT 4. CAT 7 AVBL ON REQ : NOTAM ENVA/0102/04 >>> END-OF-BULLETIN <<< Siter
Gjest Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Dere kan jo finne NOTAMs selv, skjønner ikke helt meningen med denne posten, men men, her er linken: http://www.ippc.no/ippc/AisAerodrome1.html Siter
Geir G Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Mye av dette har jo ingen betydning for flygning på VATSIM? Eller? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Oioioi!!! Per-Kristian har funnet en ny del av IPPC! La nå han ha denne gleden, det kan faktisk være litt gøy om andre piloter lærte seg å lese disse også. Offisiellt er ikke NOTAM noe med VATSIM å gjøre, men bruker selv å fly etter henhold til de, dvs. er taxi way S stengt grunnet WIP på Gardermoen, ja da er det uaktuelt for meg å taxe der! Call me crazy, but thats just the way I am! Haavard; Er vel ikke den første til å kommentere usaklige poster, er vi vel? Siter
Geir G Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 er taxi way S stengt grunnet WIP på Gardermoen, ja da er det uaktuelt for meg å taxe der! Call me crazy, but thats just the way I am! Hvis ATCen ber deg taxe via S da? Siter
Gjest Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Haavard; Er vel ikke den første til å kommentere usaklige poster, er vi vel? Vi to nei?? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Får mer og mer inntrykk av at forumet brukes som en chattekanal... Hvis ATC ber meg taxe via S, så ber jeg om T, det har vel man hode til å tenke ut selv? Siter
Stig Sandnes Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da! "RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 " Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da! "RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 " Jeg følger den... Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. Siter
Stig Sandnes Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da! "RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 " Jeg følger den... Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. Huske på til neste gang du er ute å flyr Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da! "RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 " Jeg følger den... Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. Huske på til neste gang du er ute å flyr For all del, så mye jeg flyr i nord Norge.. Kom deg litt sørover du, til Gardermoen og Værnes så skal du få "hersje" så mye du vil med meg! Siter
Stig Sandnes Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Syns det er konge om ATC / Piloter begynner følge real life NOTAMS på VATSIM, er bare enda ett steg inn i dypere galskap, realisme og morsomheter,- så fremst det lar seg gjøre å følge NOTAMS da! "RWY closed due...(22:10).. estimate re-opening 23:30 " Jeg følger den... Lander heller ikke på flyplasser der det er lavere sikt enn det ILSen er klassifisert som. Huske på til neste gang du er ute å flyr For all del, så mye jeg flyr i nord Norge.. Kom deg litt sørover du, til Gardermoen og Værnes så skal du få "hersje" så mye du vil med meg! Bodø ATCC = også Trondheim Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Nå er jo NOTAM ment å være spesiell informasjon til flygere, og endrer seg fra dag til dag (til og med time til time). Derfor er det ikke meget opplysende å legge inn NOTAMer her. De er jo ugyldige om 24 timer alikevel. Foreslår at folk som ønsker NOTAM på flyturene heller går inn på en av følgende sider: http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_Bred____16637.aspx http://briefing.naviair.dk/map.asp?lan=DK http://www.ippc.no/ippc/AisAerodrome1.html Husk at område NOTAM for de norske AOR ligger under ENOR FIR. Ha en god dag? Eivind Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.