Gå til innhold

Faktor - NRK1 mandag 20. kl. 19:55


Jørn Jovik

Anbefalte innlegg

Spesielt mtp. at media har en lei tendens til å definere enhver landing som skjer som følge av noe uvanlig (uansett alvorlighetsgrad), som en nødlanding.

 

Det virker nesten som at enkelte tabloidaviser (gidder ikke nevne hvilke) likestiller en ufarlig go-around med en nødlanding...

 

Det skal jo virkelig brenne på dass dersom det er behov for å gjennomføre en reell emergency approach...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonene om luftfarten har preget avisoverskriftene i hele høst.

 

Spesielt mtp. at media har en lei tendens til å definere enhver landing som skjer som følge av noe uvanlig (uansett alvorlighetsgrad), som en nødlanding.

 

Det virker nesten som at enkelte tabloidaviser (gidder ikke nevne hvilke) likestiller en ufarlig go-around med en nødlanding... ""

 

Det skal jo virkelig brenne på dass dersom det er behov for å gjennomføre en reell emergency approach...

 

I din umåtelige iver etter å slakte løssalgspressen, bommer du ikke bare på blinken. Du sikter mot feil blink. De diskusjonene som først og fremst har gått om luftfarten her i landet i høst, handler om flygeledere og vedlikehold, ikke om tabloid-overskrifter knyttet til nød- eller førevarslandinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er lov til å mene noe om hva som helst! Men av og til risikerer man å få svar fra noen som er uenige! ""

 

Klart det, men i denne sammenhengen virker det som at du har rett, og jeg tror uansett at det er tryggest at jeg holder meg til noe jeg i det minste har litt innsikt i. Jeg husker for eksempel fortsatt noe av det tullet enkelte nyhetskilder (ja, t.o.m. Dagsrevyen) presenterte under operasjonene Allied Force i 1999 og Iraqi Freedom i 2003. Det er alltid like irriterende når ignorante journalister påstår ting som er fundamentalt feil, og omtrent like morsomt å kritisere dem i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi først er inne på feil mediene gjør så gjør de stadig feil... feks. VG skrev at den TIDLIGERE militære flypassen Rygge har fått klarering til og kunne bli sivil lufthavn...

Har den ble litt lagt ned siden jeg var på arbeidsuke der i mai da? ""neppe ""

 

Og så var det den gangen i 1999 da Dagbladet hadde en artikkel om nedskytningen av en USAF F-16CG over Serbia og den påfølgende SAR-operasjonen. Artikkelen hevdet at tyske Tornados med sine AGM-88 HARMs var de eneste som kunne ta ut "Straight Flush-" radarene til serbiske S-200'er (NATO SA-6).

 

Neeeeeeeeeiiiii, ikke heeelt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...