Jørn Jovik Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Førstkommende mandag setter faktor søkelys på flysikkerheten i landet: Diskusjonene om luftfarten har preget avisoverskriftene i hele høst. Faktor har fulgt flyger Petter Førde, flytekniker Svein Rune Isene og flygeleder Karina Salmila, i deres travle hverdag. Les mer her, og se programmet kl.19:55 på mandag. Siter
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 dette virker som et must Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Spesielt mtp. at media har en lei tendens til å definere enhver landing som skjer som følge av noe uvanlig (uansett alvorlighetsgrad), som en nødlanding. Det virker nesten som at enkelte tabloidaviser (gidder ikke nevne hvilke) likestiller en ufarlig go-around med en nødlanding... Det skal jo virkelig brenne på dass dersom det er behov for å gjennomføre en reell emergency approach... Siter
Frank Ånstad Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Dette programmet kommer i reprise på NRK1: TIRSDAG 21. DESEMBER KL. 10:55. Frank. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Diskusjonene om luftfarten har preget avisoverskriftene i hele høst. Spesielt mtp. at media har en lei tendens til å definere enhver landing som skjer som følge av noe uvanlig (uansett alvorlighetsgrad), som en nødlanding. Det virker nesten som at enkelte tabloidaviser (gidder ikke nevne hvilke) likestiller en ufarlig go-around med en nødlanding... Det skal jo virkelig brenne på dass dersom det er behov for å gjennomføre en reell emergency approach... I din umåtelige iver etter å slakte løssalgspressen, bommer du ikke bare på blinken. Du sikter mot feil blink. De diskusjonene som først og fremst har gått om luftfarten her i landet i høst, handler om flygeledere og vedlikehold, ikke om tabloid-overskrifter knyttet til nød- eller førevarslandinger. Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Det er forsåvidt mottatt (at jeg siktet på feil blink, som du sier), og i den sammenhengen må jeg bare bøye meg i støvet og beklage. Jeg skulle imidlertid ikke tro at jeg bommer i min kritikk. Uansett så bør jeg fortsette å holde meg til militær luftfart heretter... Siter
Jan Gulliksen Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Neida, det er lov til å mene noe om hva som helst! Men av og til risikerer man å få svar fra noen som er uenige! Siter
Jørn Jovik Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Skrevet 20. desember 2004 [image]http://www.njl.dk/grtorv/billeder/doevepics/husk.gif[/image] Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Neida, det er lov til å mene noe om hva som helst! Men av og til risikerer man å få svar fra noen som er uenige! Klart det, men i denne sammenhengen virker det som at du har rett, og jeg tror uansett at det er tryggest at jeg holder meg til noe jeg i det minste har litt innsikt i. Jeg husker for eksempel fortsatt noe av det tullet enkelte nyhetskilder (ja, t.o.m. Dagsrevyen) presenterte under operasjonene Allied Force i 1999 og Iraqi Freedom i 2003. Det er alltid like irriterende når ignorante journalister påstår ting som er fundamentalt feil, og omtrent like morsomt å kritisere dem i ettertid. Siter
Roger Austli Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Jeg husker for eksempel fortsatt noe av det tullet enkelte nyhetskilder (ja, t.o.m. Dagsrevyen) presenterte under operasjonene Allied Force i 1999 og Iraqi Freedom i 2003. Ja, hva slags tull presenterte Dagsrevyen? Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Den floppen jeg husker best var vel mest Åsne Seierstads feil. Mens koalisjonen satte sin "shock and awe campaign" ut i livet rapporterte Seierstad om "antiluftvernraketter" over Bagdad... Jeg tviler på at hun refererte til ARMs fra koalisjonens SEAD-fly for å si det sånn. Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 når vi først er inne på feil mediene gjør så gjør de stadig feil... feks. VG skrev at den TIDLIGERE militære flypassen Rygge har fått klarering til og kunne bli sivil lufthavn... Har den ble litt lagt ned siden jeg var på arbeidsuke der i mai da? neppe Siter
Frank Ånstad Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Neida, Rygge er nok ikke nedlagt. VG (les: Verdens Grums) skriver så mye rart. Frank. Siter
Ivar Rasmussen Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Heisann Sat å så programmet i går-kveld. Syns at det var et artigt program med mange fine flyscener, og ganske opplysende ,-både fra Piloter,-Flyledere og teknikerpersonale. En utsendelse som er vert å se. Mvh Ivar Rasmussen Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 når vi først er inne på feil mediene gjør så gjør de stadig feil... feks. VG skrev at den TIDLIGERE militære flypassen Rygge har fått klarering til og kunne bli sivil lufthavn...Har den ble litt lagt ned siden jeg var på arbeidsuke der i mai da? neppe Og så var det den gangen i 1999 da Dagbladet hadde en artikkel om nedskytningen av en USAF F-16CG over Serbia og den påfølgende SAR-operasjonen. Artikkelen hevdet at tyske Tornados med sine AGM-88 HARMs var de eneste som kunne ta ut "Straight Flush-" radarene til serbiske S-200'er (NATO SA-6). Neeeeeeeeeiiiii, ikke heeelt......... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.