Gå til innhold

Snowtam


Stig Harald Ådland

Anbefalte innlegg

Driver å leser litt på snowtams og finner enkelte ting jeg lurer litt på (det jeg lurer på er uthevet):

SWEN0016 ENBR 11181420

(SNOWTAM 0016 A) ENBR B) 11181420

C) 17 F) 29/29/29 G) XX/XX/XX H) 82/88/79/SKH

N) 29

R) 4)

 

SWEN0005 ENSO 11181600

(SNOWTAM 0005 A) ENSO B) 11181600

C) 15 F) 7/7/7 G) XX/XX/XX H) 51/50/46/GRT

N) 7

R) 7

T) RWY AND TWYS SANDED)

 

Noen behjelpelige sjeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SWEN er kode for Norsk SNOWTAM. 0016 er rett og slett løpenummeret, det er den 16 som er sendt denne sesongen. Sesongen starter når man må sende første om høsten/forvinteren, og varer til våren, begynner med nr 1 til høsten igjen.

 

SKH og GRT angir hvilke målemetoder som er brukt, SKH = Skiddometer, GRT = Grip Tester. Mer info på hjelpesidene på IPPC.

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell: grei forklaring egentlig, selv om jeg liker den som er i Jeppesen manualen bedre. Men jeg synes dere skulle hatt med en overskrift nedover på hva de forskjellige tekstene gjelder. Det er svært få av forklaringene som henviser til hvilket felt den gjelder for. Du kan jo trykke på linkene på toppen av siden og se hva som kommer øverst i vinduet ditt, men den metoden fungerer svært dårlig om du f.eks. skriver ut siden ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...