Stian Haukland Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Var oppe på Gardermoen og spottet litt søndag kveld, på leting etter spottesteder så jeg LN-ILS i en hangar. Trodde dette flyet var solgt? Hva er historien til dette flyet og hva gjør det nå? Stian Siter
Håkon Aarøen Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Fortsatt i Luftfartsverket / Avinors drakt? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Mener vel at LN-ILS er tatt ut av service, men om den er solgt vet jeg ikke. AVINOR bruker for tiden en Beech King Air 200 (LN-SUZ) til den samme type kalibrerings oppdrag som Dash'en hadde før. Kalibreringsflygningen er forøvrig lagt ut på anbud. Siter
Tom Strøm Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 LN-ILS har vel hele tiden stått på Gardermoen siden den ble satt på bakken i påvente av eventuelle kjøpere/nye oppdrag. Nå har visstnok Widerøe planer om å leie maskinen til testflyvning av det nye sattelittbaserte innflyvningssystemet på kortbanenettet, SCAT-1. Med andre ord ser det ut til av LN-ILS blir å se i luften over Norge igjen om ikke lenge. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 og det er i Widerøe sin hangar LN-ILS står i. sånn bare for å ha nevnt det Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 gleder meg til å se på det nye Scat systemet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.