Ståle Andre Ustad Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 kan dere fortelle alt jeg trenger å vite for å bli atc på vatsim? jeg lurer på hvilke sider jeg skal på utenom vaccsca.org og sånn hvis jeg vil bli atc i et annet land f.eks. U.S.A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Først og fremst... * www.vatsim.net * www.vateud.org * www.vateud-td.org * www.vatusa.org (Samme som vaccsca, bare for USA) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Kalleberg Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du må starte i vaccsa tror jeg, men kan være "gjestemedlem" i vatusa o.l. om jeg ikke tar feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du kan starte hvor du vil men der er sikkert lettest å starte i et vACC der de snakker samme språk som deg. Burde ikke være noe problem å starte hos f.eks VATUSA og være visiting controller i vACCSCA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Først å fremst må du man lære å fly IFR, VFR Navigasjon, lese SID/STAR kart, kunne fylle ut en flightplan i følge normal Enroutes, på de aktuelle fly. Man må kunne navigere seg fra A til B på egen hånd, å kunne lære seg alle faseloginene som følger med som Real-pilot og ATC. ..... .......SÅ kan du tenke på å bli ATC. Du kan ikke gå fra din ny-innstallere fs9, til å bil ATC på Vatsim. Lær deg fly og navigere as real/vatsim først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 jeg skal følge tipset ditt einar! også skal jeg bruke linkene jeg fikk! takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ståle, (Obs! Endret tekst) Du kan registreres som Visting Controller i forskjellige Regioner, dvs hvis du starter opp i USA, og ønsker å kontrollere i Europa (som tilhører VATEUR) så vil du risikere å bli nedgradert ifm region-skifte, dvs du kan være medlem i VATUSA og Visiting Controller i VATEUR. Men! Du må også være obs på at det er forskjellige regler for flyging i hhv USA og Europa (FAA og ICAO), så jeg vil absolutt IKKE anbefale en slik fremgangsmåte. Dette står beskrevet i hhv Policy og Rules and Regulations for VATEUR og VATEUD, samt det skal også finnes detaljert info på VATSIM.NET. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 ok, da vet jeg det og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.