Gå til innhold

Blir det noe trafikk i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle VATSIMMERE!

Jeg oppfordrer i kveld alle til å fly ""

Kanskje vi kan få litt trafikk!! ""

Vet at innlegget er ganske idiotisk, men det er så lenge siden jeg har vært med på trafikk på VATSIM ""

Geir

Skrevet
Akkorat nå er følgende flyplasser bemannet:

- Gardermoen

- Flesland

- Værnes

- Oslo Control

- Trondheim Control

Men det var ikke mye fly akkorat?

Nei, kan jo begynne lure på om pilotene er redd ATC'ene. Hver gang det er ATC er det jo nesten ikke piloter å se på radarskjemen jo!

Nei, syns dere piloter burde være mer aktive """"

Skrevet

Online i 2 timer, å vi hadde så mye som 1 fly!! Dvs, ett halvt fly pr. time...

Begynner lengte etter å sitte ATC i USA eller noe slikt, er jo absolutt ingenting å bryne seg på lenger dette jo "" Sorry altså, menne.. nei. ""

Skrevet

Nei, kan jo begynne lure på om pilotene er redd ATC'ene.

Kanskje.

Vet dette kanskje burde vært en privat-beskjed. Men det kan jo være en "vekker" til andre og.

Det hjelper ikke på meg å min aktivitet på vatsim når man risikere å må vente opptil 20 min på en enkel liten FP klarering, eller du replyer på meldinger. Ikke bare det, men når man har en delay som er så lang at man er langt uti ødemarka før man mottar viktige klareringer under final. Å da når du har påtatt deg hele Bodø_CTR og jeg er eneste fly i sectoren, så ser ikke jeg problemet.

Vet du er en flink ATC Stig, å dette kan du mye bedre enn som så. For det har jeg erfart mange ganger med deg. Men jeg får jo et inntrykk av at du ikke følger særlig med eller ikke har tid å sitte der når slikt skjer, atpåtil 2 dager på rad.

Jeg har ingen problem å navigere meg frem til den ene eller andre plassen i verden. Så hvis ATC har andre ting å gjøre så er det bare å gi en liten beskjed i allefall. Det gjør alt så mye enklere.

Jeg sier ikke at jeg er feilfri heller. Har gjort mange "brølere" jeg. Uoppmerksomhet og uvitenhet.

Men det er sånne småting som i allefall jeg ville følt gjore situasjonen å intressen mye større. Også slikt som å slippe å bli sendt rett inni fjellsia "" (Det kunne skjedd, men jeg holdt på å kile meg fast i en side-dal ved Bardu.)

Ja jeg vet jeg ikke har voice, å det gjør ting tregere. Men innen rimelighetens grenser.

Skrevet

Nei, kan jo begynne lure på om pilotene er redd ATC'ene.

Kanskje.

Vet dette kanskje burde vært en privat-beskjed. Men det kan jo være en "vekker" til andre og.

Det hjelper ikke på meg å min aktivitet på vatsim når man risikere å må vente opptil 20 min på en enkel liten FP klarering, eller du replyer på meldinger. Ikke bare det, men når man har en delay som er så lang at man er langt uti ødemarka før man mottar viktige klareringer under final. Å da når du har påtatt deg hele Bodø_CTR og jeg er eneste fly i sectoren, så ser ikke jeg problemet.

Vet du er en flink ATC Stig, å dette kan du mye bedre enn som så. For det har jeg erfart mange ganger med deg. Men jeg får jo et inntrykk av at du ikke følger særlig med eller ikke har tid å sitte der når slikt skjer, atpåtil 2 dager på rad.

Jeg har ingen problem å navigere meg frem til den ene eller andre plassen i verden. Så hvis ATC har andre ting å gjøre så er det bare å gi en liten beskjed i allefall. Det gjør alt så mye enklere.

Jeg sier ikke at jeg er feilfri heller. Har gjort mange "brølere" jeg. Uoppmerksomhet og uvitenhet.

Men det er sånne småting som i allefall jeg ville følt gjore situasjonen å intressen mye større. Også slikt som å slippe å bli sendt rett inni fjellsia "" (Det kunne skjedd, men jeg holdt på å kile meg fast i en side-dal ved Bardu.)

Ja jeg vet jeg ikke har voice, å det gjør ting tregere. Men innen rimelighetens grenser.

Det er greit å få tilbakemelding på slikt, har faktisk aldri gjort det før, utenom på utsjekkene mine ""

Syns det er flott at du sier dette, og skal gjøre noe med det (altså... ordne det, er ikke store problemet det.), slik at du slipper vente i 20 minutter flere ganger, men det forutsetter jo at du tar deg en flytur da ""

Har ingen ting imot piloter som bruker tekst, som sådan, men det er klart en fordel,- både for pilot og atc, om alle bruker voice. Ved en del trafikk, får ikke de som bruker text med seg det som skjer over voice, og voice er mye raskere å sende / motta beskjeder over i tillegg til at det blir litt mer realistisk ""

Takk for tilbakemeldingen! ""

Edit: Det jeg sa om voice og text var ikke noe jeg sa for å legge skylden på det.. (bare så det er klart..)

Skrevet

Flott du tok det så konstruktivt, slik det var ment.

Må jo også legge til at dette skjedde i områder som strengt tatt ikke var ditt ansvarsområdet. Der det kanskje kunne vært en APP som styra bedriften.

Det jeg også prøvde å si, er at jeg ikke på noen måte blir sur hvis jeg får en handover til meg selv for approach. Det har skjedd av og til. (en gang med deg) Å det fungerer utmerket.

Slikt kan jo være greit hvis man som CTR sitter med henda fulle av andre fly som maser å står i rundtomkring "" Eller at ATC sitter å tester å prøver ut atc-programmet eller på andre måter blir litt heftet.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...