Gå til innhold

Om jeg ikke hadde nok flydilla...

Fredrik Wold

Anbefalte innlegg

I dag, torsdag 9 september, hadde jeg, ENDELIG, i en alder av snart 21 år, var oppe i et pent Cessna 172. Jeg har jo flydd seilfly før, og passasjerfly (selvfølgelig), men dette var en unik opplevelse. Jeg er utrolig hekta nå, og like før jeg kaster meg rett på PPL teori ""

Flyet var LN-HOF, tilhørende Værnes flyklubb, utrolig fornøyelig fly og fly med. Turen varte i 45 minutter og omhandlet right hand approch. Telte 5 landinger. Fint vær, litt vind som gjorde det hele meget, meget bra. Alltid morro å bli kasta litt hit og dit rett over Langøra.

Flightsim blir liksom ikke det samme lenger, men likevel god trening for en kommende pilot karriere.

Hilsen et (1) stk. nyfrelst flyavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fredrik, flott å se at du har tatt iniativet til å starte med PPL-A!

Holder selv på, og tar mine flytimer på Værnes.

Ser forøvrig at du egentlig bor på Lillehammer, så da regner jeg med at du er stasjonert i Trondheim i forbindelse med forsvaret?

Kanskje vi støter på hverandre, med tanke på at vi mest sannsynlig kommer inn i det samme miljøet? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg utøket listen min med et fly til som jeg spaket:

Seilfly

Rally? (seilfly drager fly)

Fokker 50

Var oppe 1,5 time i fokker´n i Onsdags, og det var litt av en opplevelse.

Øvde touch and go, mørker IFR, sidewind, og hvor mye den klarer i svinger m.m m.m. ""

På tirsdag skal jeg en tur til flyskolen (LidAir) her i Sthlm og snakke med utbildningsleder og trainer som har CPL cert.

Gleder meg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært stasjonert her på Værnes siden januar, så det har tatt sin tid. Men bedre sent enn aldri. Skal jo dimme neste uke, da har jeg hatt mitt år i forsvaret.

Men skal søke på skole i trondheim neste år, så jeg får muligens tatt PPL på Værnes ja.

Stian; Du flyr Cub'en? Kanskje det var deg jeg hørte om som skulle fly den fredag 17 sept? For da skal prøve å få tatt meg en tur ja. Cub'en virker jo artig liten sak å fly med. Har jo allerde prøvesittet i baksetet ""

Skal vel kanskje ut å fly LN-FMU i morra, Saab Safir, men den er en smule trang for mine 194 cm over bakken, men får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...