Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 ehh.. det er litt vanskelig forklare det men hvordan skriver man til en spesifik ATC på VATSIM? Er det bare å tune riktig frekvens på com1 og skrive i SB tekstvinduet? Eller er det noen komandoer man må skrive for at teksten skal gå kun til ATC? Håper ikke jeg maser for mye da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vel, for vanlig radio-kommunikasjon via tekst, tuner du bare inn på ATC'ens frekvens og skriver i SB-vinduet, dette vil kunne leses av alle som er tunet inn på samme frekvensen. Om du derimot skal sende privat til en ATC, slik at KUN ATC ser hva du skriver, er det det samme hva du har COM1 satt til, så lenge du skriver .msg CALLSIGN meldingen her... hvor callsign er feks SAS123 eller ENBO_V_APP. Håper det var dette du var ute etter, ellers vil jeg bare anbefale alle å bruke headset (med mic), det øker realismen og alt det andre til et høyere nivå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Takker, nå skjønner jeg. Alle (tre) gangene jeg har prøvd vatsim har jeg liksom ikke fått svar fra ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hehe, okei. Lykke til neste gang da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Husk bare på at alle meldinger som refererer til flygingen din skal sendes på frekvensen, IKKE som privat-chat. Har opplevd et par stykker som begynner å requeste taxi på privchat, og det er ganske distraherende. I tillegg ser ikke andre fly dine intensjoner. Har du derimot spørsmål, retter du dem til ATC som priv. Enkelt og greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Stod en stund på gardermoen nå nettop og tror jeg gjør noe feil. Jeg starter først SBrelay og så kobler jeg til FS og så SB host og SB. Etter at jeg har logget på europe_c serveren og tunet engm_v_app får ikke engm_v_app meldingene mine og jeg ser ikke controllerens meldinger, det funker kun privat. Noen som vet hva som er galt? det er tekst ikke voice det dreier seg om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick Møller Johansen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg satt altså som approach og prøvde å hjelpe til alt jeg kunne. prøvde å gi squawk, sette Mode C og restarte hele SB, men det ble kun privatmeldinger. Ingen meldinger som kom på den åpne kanalen ble mottatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Og det er kun du som pilot som har dette problemet? Ingen andre piloter som har problemer med samme ATC? Har du gått inn på "ATC Directory" og dobbelklikket på ATC'en i lista som du skal kontakte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Jeg kan verken sende eller motta meldinger. Jeg ser mine egene meldinger i SB men ingen andre ser de og jeg ser heller ikke andres. Tror ikke problemet ligger hos atc'en da ette har skjedd på tre forskjelige plasser. Ja jeg har valgt atc i atc directory. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick Møller Johansen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Foreslår at du prøver å avinstallere SB og alt som har med den gjøre, for så å installere SquawkBox på nytt.. Et veldig kjipt problem det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.