Gå til innhold

huff som jeg spør....


Erlend Andrè Larssen

Anbefalte innlegg

Vel, for vanlig radio-kommunikasjon via tekst, tuner du bare inn på ATC'ens frekvens og skriver i SB-vinduet, dette vil kunne leses av alle som er tunet inn på samme frekvensen.

Om du derimot skal sende privat til en ATC, slik at KUN ATC ser hva du skriver, er det det samme hva du har COM1 satt til, så lenge du skriver .msg CALLSIGN meldingen her... hvor callsign er feks SAS123 eller ENBO_V_APP.

 

Håper det var dette du var ute etter, ellers vil jeg bare anbefale alle å bruke headset (med mic), det øker realismen og alt det andre til et høyere nivå! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare på at alle meldinger som refererer til flygingen din skal sendes på frekvensen, IKKE som privat-chat. Har opplevd et par stykker som begynner å requeste taxi på privchat, og det er ganske distraherende. I tillegg ser ikke andre fly dine intensjoner.

 

Har du derimot spørsmål, retter du dem til ATC som priv. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod en stund på gardermoen nå nettop og tror jeg gjør noe feil.

 

Jeg starter først SBrelay og så kobler jeg til FS og så SB host og SB.

Etter at jeg har logget på europe_c serveren og tunet engm_v_app får ikke engm_v_app meldingene mine og jeg ser ikke controllerens meldinger, det funker kun privat.

Noen som vet hva som er galt?

det er tekst ikke voice det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...