Geir G Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Heisann alle sammen! Nå kommer jeg her igjen med min sprø fantasi Lurte på om noen ble med på å starte Virtual Norwegian Aviation College Der piloter kunne bli lært opp allt fra tekknikker med landinger til FMC kunnskap. Og til slutt kan de få jobb hos foreksempel VSAS! Utdanner piloter til andre selskap! Tenkte å starte med B737NG og A3xx, men Airbus kan ikke jeg så mye om. Bare skolegang (teori og praktisk) hvor en må lese på leksene for å ikke stryke (Norske manualer) En ide? Eller bare idioti? (Vet at idèen er litt spesiell ja...) Håper på positive og konstruktive kommentarer alikavell! Vil høre akkurat din mening! MVH Geir Siter
Patrick Møller Johansen Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Høres jo spennende ut, men det finnes jo allerede en del sider " der ute " som dekker alt dette. Siter
Geir G Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Oja, OK. Men finnes det noen Norske? Siter
Geir G Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Noen som blir med? Send også e-post bgronlie@broadpark.no Eller MSN: flyetgeir@msn.com Siter
Stian Nilsen Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Høres bra ut, men høres jævlig avansert ut også. Ligger mye arbeid i det. men for å være helt ærlig så hadde det ikke vært så dumt. . . Siter
Geir G Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Det er derfor vi trenger mange folk. Det finnes jo en del fine norske manualer her også... Kanskje vi kunne spurt om å få låne dem? Siter
Bobbo Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Dette er et av de beste forslagene på lenge Geir... Gå i gang å få med deg folk. Tenk på hvor mange som klager på at nybegynnere hele tiden spør om hjelp her på forumet... Alvorlig... gå i gang, det kan bli større enn du har tenkt deg... Meget bra forslag.... Siter
Bobbo Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Glemte en liten ting... tenk å få all "litteratur" samlet på en hjemmeside. Du vil sannsynligvis få masse besøk på den. Siter
Geir G Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Ojsann! Takk for så positiv respons! Har sendt e-post om å få bruke Virtual Norwegian Aviation College nå... Hvis vi får avslag må vi skifte tilet annet navn. Rekrutering til første kull: Lær deg å fly Boeing 737NG og Airbus 3xx via VNAC, Virtual Norwegian Aviation College. Lær hvordan du kan takle en FMC/CDU. Alle manualer er på norsk. Du vil også få opplæring om fraselogier, tilkobling og allt annet du trnger for flygning på VATSIM, IVAO og FPI. Dine engelskkunskaper hindrer deg ikke! Meld deg på! Hvis flere har lyst å være med så kan jeg kontaktes her: bgronlie@broadpark.no eller MSN flyetgeir@msn.com Siter
Thomas Gundersen Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Geir, dette høres bra ut! Men jeg syns at dere bør ta med flyene som NAC har i sin flypark, slik at folk også kan lære basic flying skills. Keep it up Geir!! Siter
O85_ Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Geir, Gjelder dette kun for Fly eller er det mulighet å få til en "under-divisjon" som har i hensikt å trene Flygeledere på VATSIM? Jeg kan i det tilfelle stille med opplæring fra Avinor's grunnkurs for lufttrafikktjeneste. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Jeg kan godt bli med... msn: staalea2001@hotmail.com Siter
Geir G Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Får ikke starte å fly en Boeing før du har tatt en checkride med NAC sine fly Den ligger under treningsprogramet den. Kanskje ATC opplæring også er en idè ja Siter
Jan Kristiansen Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Ta kontakt med Scandinavian vACC Training Department når det evt. gjelder ATC "utdanning", de har idag ansvaret for å klarere ut ATC via Vatsim i Scandinavia. Dere bør kansje ha TD i SCA vACC med. Send mail til training@vaccsca.org Dere får sikkert possetivt svar. Siter
Geir G Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Kanne ha et sammerbeid ja, slik at alle pilotene som kom ut fra VNAC er VATSIM klarerte Noe lignene med ATC også Siter
Thomas Gundersen Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Foreslår at dere lar SCA VACC ta seg av atc-treningen. NAC trener piloter Begynn i alle fall med bare piloter. Ikke gap over for mye om gangen Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Hey vi starter vavinor for utdanning av ATCC også starter vi vSASTEKNISK for flymaking og repainting, også må alle ha seg et vAdgangskort og en vArbeidsavtale? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.