Gå til innhold

flyin


Anders Stemland

Anbefalte innlegg

Hei.

er en gruppe som heiter Monarch VA her. og vi skal ha en tur til Molde (ENML) førstkommende Søndag (25 juli), så håpet vi på å kanskje få til ATC i Molde og kanskje ellers i Norge? ""

beklager for så kort varsel.

 

Gi lit mer info. Hvor starter dere fra, hvor mange er dere og hvilket tidspunkt er det snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er Molde et ganske så spessielt valg av flyplass, så dette kan bli lærerikt for både flygeledere og piloter.

Som kjent så er molde en AFIS flyplass, altså ikke noe "tårn" i den forstand, og den har heller ikke noen egen TMA, VIGRA TMA sitt annsvarsområde.

Synes vi skulle klart å ordnet dette på søndag, slik at det blir litt virklighetsnært, selv om da vi må logge på som tower, kan vi skrive AFIS i redmarks.

Bare en tanke, flygeledere kom med meninger, så skal vi klare å hoste fram noen frekvenser.

 

En annen ting kan være plassmangel, Molde er ikke akkurat en kjempeflyplass så det er avhengig av hvilken flytype dere flyr og hvor mange dere blir om noen må legge seg å sirkle i luften over Møre.

Man er derfor avhengige av at man ikke drøyer så lenge på bakken i Molde.

 

Du glemte å sette av tidspunktet for annkomst, det er gjærne det som er vikitig, ikke avreisetidspunkt.

Har regnert meg fram til at dere lander rundt klokka 20:55 norsk tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg booket Oslo Control fra klokken 19:30 lokal norsk tid, så jeg kan garantere ATC for dere.

Men det hadde vært realt med noen flere som kan hjelpe meg, kunne tenkt meg Vigra approach, Molde AFIS/Tower(se ovenfor) og Gardermoen approach.

Vet at dette kanskje blir litt mange possisjoner å bemanne, men vi får håpe.

Approach på Gardermoen og Vigra tror jeg iallefall blir nødvenig.

Kan også evt. gjøre et bytte hvis andre heller har lyst til å sitte som Oslo Kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett 5 BRA maskiner parkert på ENML på samme gang (3x 735, 1x734 og 1x737NG når det var tåke på KVB og VIG), så jeg tror og håper dere vil få nok plass, 4 til fem fly skal nok greie å presse seg sammen "" Om det skulle bli plassproblemer kan dere jo fly til "lageret". (ENKB "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis du skal sitte CTR for disse Ivar, burde du kanskje logge på som ENTR eller ENSV, da disse har betydelig mer med trafikken på vestlandet å gjøre.

 

Synes også det er merkelig at noen logger på som ENGM_APP når det er meldt behov for ATC i Molde.... Men dette er kanskje helt naturlig??? ""

 

Vil logge meg på som ATC på vestlandet i kveld hvis jeg rekker hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er merkelig at noen logger på som ENGM_APP når det er meldt behov for ATC i Molde.... Men dette er kanskje helt naturlig???

 

Så det at ENGM_V_APP er booket på en Søndag kveld

ha noe med "møtet" i Molde å gjøre?

 

Denne posisjonen har vært booket de siste 4 Søndagene så vidt meg bekjent, så hvorfor henge seg opp i det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...