Gå til innhold

flymat


Jonas Nordhaug

Anbefalte innlegg

Diskutere flymat, ja, kanskje litt kjedelig, men for flyselskapene er det et stor tema.

first class på nwa har bra mat og service. og som noen andre sa oppi her, mange velger flyselskap ut fra servering og service.

Og jeg må si meg enig med noen andre her, at SAS har tapt seg i det siste. Maten til SAS har blitt elendig og dårlig. Hvis man tar en tur med braathens, og deretter sas(samme rute), ser man fort hvem som er vinnern.

Tapern da det gjelder catering servering må syns jeg er KLM på europiske destinasjoner. kanskje dem er bedre på internasjnale(noen som vet??). BA er brukbare.

Som noen sa, at rundstykke du fikk på braathens best kunne du kjøpte for en liten penge på terminalen, skaper vel litt forvirring for de som ikke har flydd braathens best. Du får ikke bare et rundstykke...maten på bu best pleier å være nogen lunde brukbar, for det om fly mat er flymar.

Og som Fred sa, prisen betyr noe, og ganske mye for mange. Han sa også at det er internasjonale catering firmaer som produserer, og i norge går det igjen med Aerochef, Gategourmet, TopFlight og LSG. For det om det er de som produserer, er det fly selskapene som har bestemt hvordan maten skal være og se ut.

Men, dlh first class, og nwa first tar toppen, og i norge tror jeg braathens er best(mitt syn).

man finner vel aldri en konklusjon.

 

------------------

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenserveringen ombord på flyene er god (ihvertfall hos SAS)

Men ettermiddagserveringen er skjeldent god.

Arne Brimi har designet maten, fabelaktig reklame for SAS.

Men smaker lite. eller dårlig.

Fikk en gang servert iskalde pastarør (spagetti) som var ligget til bløt lenge. Den var kvalm (Og den lagde Brimi`n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Jonas Nordhaug:

Noen mener det smaker fortreffelig. Andre synes det smaker plast. Noen som har gode/dårlige erfaringer med flymat? Jeg ser på flymat som foring. Men det smaker ikke så værst...kommer an på selskapet man flyr med o.s.v. La oss diskutere [image]
'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]


Flymat er bedre enn sitt rykte. Spesiellt gjelder dette internasjonale flyvninger, hvor jeg selv har hatt meget god erfaring med selkaper som British Airways, Braathens og Sabena.

Som mange av dere kjenner til gis det på lengre flyvninger mulighten for valg fra meny, og dette er da posistivt, ike sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei god tid tilbake fløy jeg 1.klasse over til canada, jeg husker ikke helt flyselskapet, kan det ha vært Air Canada?

Der var det i hvertfall god mat!!!

Og nok å drikke!!

Er litt u-sikker på vilket flyselskap det var!!

------------------

Sincerely KJFK/ENGM DC-Christer F Havnø-NavAid68B

jan.havnoe@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fløy tidligere i sommer Air France A340 fra Paris til Johannesburg, og der var det ingenting å klage på. Servicen var veldig god, det samme med maten. Fikk valget mellom fisk eller kylling - valgte SELVFØLGELIG kylling [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Fikk dessert, og alt man måtte ønske seg.. !

Veldig bra

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Den sämsta mat jag ätit var på en flygning med Premiair

(inte "Oskar"...) till Mallorca, äggröran var kall och i korven var det is i mitten...

Den bästa maten däremot var på en SAS flygning till New York , utsökt biff med potatisgratäng och choklad moussé ...mmmm....

Stort lov till kockarna på SAS cateringfirma...(innan det blev "Scandinavian World Cooking"...)

Hare bra,

Christian Johansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...