Gå til innhold

Bra Headset med mic.


Carl Hammarlund

Anbefalte innlegg

Tarjei: Så det er mulig å bruke flyheadset på PCen? Synes jeg så en overgang for ikke så lenge siden, men da er det faktisk mulig?

Og da er det en overgang du bruker?

Tror jeg skal kjøpe meg et headset selv snart, nå som jeg skal begynne med timer på LN-HOF igjen, og de headsettene som er der har sett sine bedre dager.

Har du noen annbefalinger kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar: det er mulig, må bare kjøpe kontakter for å lage en overgang ifra headsett pluggene til PC'n, samt bygge på med et par kondensatorer, en motstand og en batteriledning for å forsyne mikrofonen med driftsspenning (og bittelitt strøm) ifra et 9V batteri. Funker bra det.

 

Jeg vil sterkt anbefale DC headsett MED ANC, når jeg først har blitt vant til ANC er det en pest og en plage å fly uten. Dem koster litt, men du verden å bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så det blir et lite prosjekt i seg selv med andre ord?

Er ikke akkurat mester innenfor elektronikk, har bare allmenfagutdanning.. ""

 

Men tilbake til topic, dette spørsmålet har iallefall vært oppe 2 ganger det siste halvåret, har selv lurt på akkurat det samme.

Jeg annbefaler deg å ta et lite søk i arkivet, du finner nok noe nyttig der.

 

Kan man få mic som man fester fremfor kjeften,men uten øreklokker?

Selvfølgelig kan du få det. De finnes i flere utgaver, men av de utgavene jeg har sett så kan du få en du stiller på bordet foran deg eller fester til skjermen. Den andre utgaven er en "TV mikrofon" som jeg liker å kallet det, en slik du fester med en klips på genseren ved brystpartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...