Carl Hammarlund Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hallå! Flyger en hel del på Vatsim.net, å begynner å innse att det nok er dags å skaffe ett bra headset. Noen som har några ideer? Kan man få tak på ett "riktigt" pilot-headset på noen måte? Hva bruker dere for type? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Jeg bruker mitt eget headsett som jeg bruker i flyet, for å f.eks. fly på VATSIM (uten at jeg skal skryte av å være aktiv der for tiden). Men slike headsett koster fort ifra 2000,- kroner og oppover. Så det greieste og billigste er nok å bruke et headsett beregnet for datamaskiner. Siter
Dag Johansen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Du finner et par stykker i webshoppen vår. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Tarjei: Så det er mulig å bruke flyheadset på PCen? Synes jeg så en overgang for ikke så lenge siden, men da er det faktisk mulig? Og da er det en overgang du bruker? Tror jeg skal kjøpe meg et headset selv snart, nå som jeg skal begynne med timer på LN-HOF igjen, og de headsettene som er der har sett sine bedre dager. Har du noen annbefalinger kanskje? Siter
Stian Haukland Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Kan man få mic som man fester fremfor kjeften,men uten øreklokker? Har høytalere med suveren lyd så det er jo bar tull og få lyden igjennom de små klokkene på ørene... Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Ivar: det er mulig, må bare kjøpe kontakter for å lage en overgang ifra headsett pluggene til PC'n, samt bygge på med et par kondensatorer, en motstand og en batteriledning for å forsyne mikrofonen med driftsspenning (og bittelitt strøm) ifra et 9V batteri. Funker bra det. Jeg vil sterkt anbefale DC headsett MED ANC, når jeg først har blitt vant til ANC er det en pest og en plage å fly uten. Dem koster litt, men du verden å bra. Siter
Gjest A. H. Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hva er ANC? Spesiell kobling du må ha i fly eller.no da? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Active Noise Canceling, eller elektronisk støyfjerning. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hehe, så det blir et lite prosjekt i seg selv med andre ord? Er ikke akkurat mester innenfor elektronikk, har bare allmenfagutdanning.. Men tilbake til topic, dette spørsmålet har iallefall vært oppe 2 ganger det siste halvåret, har selv lurt på akkurat det samme. Jeg annbefaler deg å ta et lite søk i arkivet, du finner nok noe nyttig der. Kan man få mic som man fester fremfor kjeften,men uten øreklokker? Selvfølgelig kan du få det. De finnes i flere utgaver, men av de utgavene jeg har sett så kan du få en du stiller på bordet foran deg eller fester til skjermen. Den andre utgaven er en "TV mikrofon" som jeg liker å kallet det, en slik du fester med en klips på genseren ved brystpartiet. Siter
Fredrik Hoel Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hva med en sånn håndholdt mic som de har i cockpit'en i 737'ene? Sånn som gjerne er i walkie-talkie'er i biler og sånt.. sånn firkatet med push to talk knapp. Noe sånt til PC? Siter
Gjest Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 er ikke den micen til PA? Under turen ENGM-ENBO på klapp i en dash brukte dem en håndholdt mic og høytalerannlegg under cruise. Siter
Carl Hammarlund Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 Hallå! Er litt enig med Stian. Jeg har ett par veldig greie hodetelefoner, å ønsker egentlig en mic. Finnes det kanskje en USB mic å feste på hodetelefoner eller genser? Siter
Rune Barmark Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Vil tro DENNE vil gjøre seg for deg! Utrolig bra lyd og bra mic! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.