Gå til innhold

SAS-BRAATHENS KUNDESERVICE.


Truls Meek

Anbefalte innlegg

Er det noen på forumet som har opplevelser med SAS-BRAATHENS sin nye kundeservice på tlf 05400? Jeg var på reise her en dag, og hadde ikke mulighet å bestille billett på et tidlig tidspunkt via internett. Iflg landsdekkende aviser kjører SAS-BAATHENS omfattende annonse kampanjer om billige billetter, og at de har fått nytt nr til kundeservice, nemelig 05400. Da jeg ringte dit, måtte jeg igjennom utallige valg før jeg endelig kom i kø for bestilling av business billett. Tiden gikk, jeg sto i kø... tiden gikk, jeg sto atter langt bak i kø!! Til slutt gav jeg opp, bestemte meg for å kjøpe billett i skranken på flyplassen. Etterpå fant jeg ut at den oppringningen til kundeservice kostet meg den nette sum av kr 121,00 kroner..uten å komme igjennom. Jammen service!! Da jeg kom til flyplassen og kjøpte billett, måtte jeg fortsatt betale servicegebyr!! samt full pris på billett. På tide at noe blir gjort med service til det selskapet som skryter av kommende billige billetter. Kanskje andre har bedre, eller værre erfaring?

 

Hilsen

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal betale servicegebyr (det gjør du jo på nettet også da). trur du det er gratis å ha folk som skal sitte å booke billetter?

 

Nei, selvfølgelig ikke!

Men jeg forventer som kunde å bli tatt på alvor, og bli betjent uten å bruke en hel kveld på å komme igjennom på en telefon. SAS-BRAATHENS betjener nå egentlig 2 selskaper på en tlf, før var det 2 forskjellige kundeservicer. Og antall personer som betjener disse tlf er redusert. Jeg synes det er for dårlig, rett og slett. Men det er min mening!

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal betale servicegebyr (det gjør du jo på nettet også da). trur du det er gratis å ha folk som skal sitte å booke billetter?

 

Nei, selvfølgelig ikke!

Men jeg forventer som kunde å bli tatt på alvor, og bli betjent uten å bruke en hel kveld på å komme igjennom på en telefon. SAS-BRAATHENS betjener nå egentlig 2 selskaper på en tlf, før var det 2 forskjellige kundeservicer. Og antall personer som betjener disse tlf er redusert. Jeg synes det er for dårlig, rett og slett. Men det er min mening!

 

Truls

 

De er ikke enestående på det punktet!

Det virker som de fleste selskaper vil at handelen skal gå på internet så de slipper og lønne masse folk på en jobb som DU kan gjøre like godt.

Derfor har de sikkert bare 2 stykker på telefonbestillinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må også huske på at i denne oppstart perioden er nok pågangen til SK/BU`s callsenter veeeeldig stor. Så kø er vell nærmest uunngåelig. Bare husk på at www.sasbraathens.no ble norges 3. mest besøkte nett side i løpet av de første døgna den var oppe.

 

Så kan jeg heller aldri tenke meg at callsenterene er fult bemannet på en søndag. Søndag er jo normalt ikke en så veldig god salgs dag ""

 

Og en annen tanke: Riktig god service fra flyselskapene har forsvunnet for lengst. Men så har jo billett prisene stupt også, og slikt blir det vell i fremtiden. Kun konkurranse på pris, ikke på service. Flytrafikkens gullalder er definitivt forbi…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og antall personer som betjener disse tlf er redusert. Jeg synes det er for dårlig, rett og slett. Men det er min mening!

 

Truls

 

 

Klart det er for dårlig, men dette er den frie konkurransens pris.

Skal man kunne tilby lavest mulig pris, må det gå på bekostning av noe annet. Og det er gjerne færre ansatte, og dårligere arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal betale servicegebyr (det gjør du jo på nettet også da). trur du det er gratis å ha folk som skal sitte å booke billetter?

 

Nei, selvfølgelig ikke!

Men jeg forventer som kunde å bli tatt på alvor, og bli betjent uten å bruke en hel kveld på å komme igjennom på en telefon. SAS-BRAATHENS betjener nå egentlig 2 selskaper på en tlf, før var det 2 forskjellige kundeservicer. Og antall personer som betjener disse tlf er redusert. Jeg synes det er for dårlig, rett og slett. Men det er min mening!

 

Truls

 

Hei Truls ""

 

Om det er noe trøst så er du ikke alene om å komme igjennom på telefonen til oss i disse dager. Vi er på hvert skift mellom 150 og 200 personer som betjener innkommende telefoner til SAS/Braathens. Både tidl.SAS og tidl Braathens kundesenter satt i forrige uke inn ekstra bemanning inn på alle skift så det til en hvertid skal være flest mulig agenter pålogget til å besvare henvennelser.

Noe det har vært helt extremt med den første uka med nytt telefon nummer.

Pr dag har vi hatt igjennom tidligere braathens systemet hatt 3700-4700 anrop på telefon pr dag og dette er ca 45 % av inkommende samtaler til 05400.

Køen til en hver tid har ligget på mellom 20 og 60 samtaler på vent, alt ettersom hvilken tid på døgnet du ringer.

 

Med hensyn på de nye prisene til SAS/Braathens ble disse offentlig gjort og lagt ut for salg sist onsdag og responsen på disse har vært enorm, men de prisene er ikke "aktive" for reising før fra og med 12 mai.

 

Når det kommer til service honorar så er dette ett beløp som tidligere var innbakt i flybilett prisen. Dette er nå "synliggjort" (ikke spør hvorfor, jeg har aldri fått noe tilfredstillende svar på dette). Det dette servicehonoraret er , er til å dekke kostnader med utskriving av bilett/e-ticket, som faktisk koster endel, samt drift av kundesentere/bilettskranker og tilsvarende.

 

Jeg kan skjekke opp hva det nye nummeret koster for kunden, men jeg syntes 121 kr hørtes ganske mye ut.

 

Sten Arne (som jobber på SAS/Braathens kundesenter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...