Gå til innhold

Hjulbrønn...


Mats Bristol

Anbefalte innlegg

Jeg synes denne historien sier mest om rutinesjekken som flyene gjennomgår hver gang de har gjennomført en landing,ettersom flyet visstnok hadde gjennomført 36 landinger før disse døde personene i hjulbrønnen ble oppdaget!!Skal ikke hjul og understell skjekkes for hver landing? eller...??

------------------

Per Bråtebæk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Per...

Så vidt jeg har erfart, ble de oppdaget etter 4-6 landinger, og det i et hulrom som visstnok IKKE sjekkes like grundig som understellet. Etter hva jeg har hørt, skal de ha blitt oppdaget av en klasse med fly- eller mekanikerelever, som skulle gjennomgå konstruksjonene i tilknytning til hjulbrønnene. Det var DA liket falt ut av skapet.....

Jeg mener i likhet med en annen her på forumet, å ha lest at det var en som for mange år siden skal ha overlevd en slik tur i hjulbrønnen på en 747. Dette er muligens en såkalt "vandrehistorie", da det må være mer enn mirakuløst å overleve en slik tur.

Mvh

KjellM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...