Gå til innhold

Min "Comback Novelle" Råd om diverse?


Hans Kyrre Hultgren

Anbefalte innlegg

Hei Mitt navn er Hans Kyrre Hultgren, jeg har etter noen år borte fra flight sim miljøet pga studier og militæret fastslått at jeg skal ta opp hobbyen igjen og trenger derfor noen råd når det gjelder data, da jeg stort sett er flinkest til å få de til å gå i "vranglås" og ikke har noe peiling whatsoever som det heter i engelsk Juss.

 

Litt om meg selv for å være høffelig, jeg er 22 bor og studerer Maritime Business på 2 året i Southamton Uk. Grunnen til jeg valgte dette er jo i bunn og grunn er at jeg for en basic innføring i økonomien som fly industrien er bygd på fra gammelt av, ellers ble søknaden om opptak på diverse flyskoler pent lagt på hylla den 11 september.(men skal gjennomføres etter endt utdannig) Ellers startet jeg å fly seilfly i alder av 16 og er medlemm i Drammen flyklubb som holder til på hokksund flyplass, hvor jeg har mitt motor seilfly av typen Vivat L-13 (blanik)stasjonert. Ellers er jeg søn av en pansjonert Executiv Captein i SAS og gammel kriger fra forsvaret, så dette med fly og fly industrien har jeg fått inn med tskje fra min første dag her på planeten. Interessen for fly industrien har vokst fra papirfly fra jeg var 5 til å satse på å kunne jobbe innen luftfartsom pilot og aktivt i ledelse innen for operation som er mitt mål her i livet.

 

Synes huske at fra de gammle gode dager at alle var med godt mot og hjalp hverandre så denne gangen er det jeg som spør pent om litt råd. Mulig det er noen som kjenner igjen meg her, ser i hvertfall noen navn her som har hengt med i alle år så det er jo morsomt.

 

 

 

Moro å se kjenner fremdeles igjen noen av navnene her inne, så er interisert i å få en liten oppdatering hnår det fjelder det meste, så kunne vært moro å tatt en liten prat med noen.

Lurer da på om noen har noen råd når det kommer til hva jeg trenger av ytelser for å kunne dra alt av det feteste som er og i tilegg ligge litt foran slik at jeg klarer å holde følge med softwaren i hvertfall i et halv år;)

 

har sett på denne dataen;

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=101101

er den bra nok? evt hva mer må jeg ha og evt hvis noen av dere har noen pakker som er aktuelt for mitt bruk. har i grunn ikke noe budsjett så det er bare å slå til, innen rimlighetens grenser dog, vet ikke hva man får for mellom 10.000-15000 så jeg spør dere so mhar kontroll på dette.

 

Siden jeg har klokket det meste av fly tiden min på Fs 98 og 2000 så kan dere sikkert skjønne mitt iver etter å få en bra data, med tanke på den store utvikligen som har skjedd i de senere år. jeg finner jo ikke ord når det gjelder noen av de bildene jeg har sett her inne,

 

Siden jeg er sønn av SAS Captein og er oppddratt på hovedkontore i stockholm så og si, så er jeg så klart interisert i å høre hvor jeg får kjøpt SAS modeller som er fine å fly og ikke minst ser realistisk ut, dette er også nytt fro eg at alt koster penger nå, det gjordedet ikke i gammle dager, me skjønner det på sett og hvis med tanke på alt arbeidet som ligger bak mye av dette.

 

Tenkte jeg skulle satse på å ha følgende fly i ny paint

Md 80/90,

B737,

B767 ny og gammle farger,

 

Gammle farger

DC -10 gammle farger fra 80 tallet

 

Ellers er jeg keen på alt av det fete sceneryet som finnes i Skandinavia, UK og Europa (alle de store destinasjonene) og ikke minst noe bra på de store byene i USA.

 

Et annet must er jo full oprasjonel og realistisk FMC system må jo navigere som de store gutta gjør, regner med det finnes.

 

Hehe dette ble kanskje litt mye å spørre om, men er evig takknemmlig i hvertfall.

 

Jeg takker så meget for oppmerksomheten får de som klare å holde seg våken gjennom denne "novellen om mitt comback" ble muligensnoe lang, håper ikke jeg får pryl for dette hehe det går fort når man først setter i gang;)

 

vennelig Hilsen Hans K Hultgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen tilbake til forumet. Tror ikke jeg har hilst på deg før, men velkommen skal du være. Høres ut som du har en virkelig spennende karriere foran deg "".

 

Jeg har ikke så alt for god peiling på PC hardware selv, men for å ta den PCen du linket til: For det første var det et mars-tilbud fra komplett, som betyr at PCen i vertfall vil koste mer i dag, om de fortsatt selger den som en ferdigpakke. Ellers om jeg skulle investert i en ny maskin som holdt en stund ville jeg prøvd å få en prosessor med nærmere 3Ghz. Kanskje du også kan prøve den nye 64-brikken til AMD? Det er den som er fremtiden.

Ellers bør du ha MYE RAM for å få FS til å flyte godt, og jeg anbefaler derfor 1024MB RAM eller mer. Ellers bør du få deg et godt 3D-kort med minimum 128MB RAM, men gjerne 256MB.

 

Ellers bør du jo ta stilling til om du trenger en ny skjerm eller om du har en som fungerer. Om du vil ha ny bør du tenke på om du skal ha en flat eller dypskjerm, og hvilken type. Valgene er mange, og det er et viktig valg.

 

Tenk også på lyden. Er det viktig for deg? Om du f.eks. bor i en leilighetssystem med dårlig lydisolering kan nok naboene dine fort bli lei av å høre de kraftige PW-motorene dure i timesvis når du er ute og koser deg. Tenk derfor på om du skal ha høytaler eller headsett. Du bør sterkt vurdere et 5.2 lydkort, som begynner å bli ganske billig. Dyrere er det med 5.2 høytalere. Du kan nå også få headsett med et 5.1 system.

 

Når det kommer til addons: Dagens sterke anbefaling er Norway Airports 9, noe bedre FREEWARE enn dette finner du rett og slett ikke. En utrolig jobb av NA-teamet, se spesielt de nye flyplassene her, ta deg f.eks. en VFR tur til ENFG.

Om du flyr litt i Norge anbefaler jeg også å kjøpe LAGO sitt Scandinavian South Mesh og Scandinavian North Mesh, Mesh er høydedata i simmen, og gjør at fjell og landskap blir utrolig detaljert og det går virkelig an å navigere seg rundt i simmen. Anbefaler også å laste ned fotosceneriene som ligger i filbiblioteket.

 

Når det gjelder Scenery i USA anbefaler jeg deg å se på Simflyers' Sceneries, jeg liker de utrolig godt. Om du vil fly VFR med småfly rundt i USA bør du ta en titt på LAGO (se link over) sin Georender serie.

 

Sånn, da har du litt å titte på.

 

 

 

Vil til slutt si at ikke alt på forumet er rosenrødt lengre, det hender det dukker opp en skikkelig fight her, men stort sett er det trivelige folk som traver rundt her, og i grunnen er det litt gøy å følge de store diskusjonene. Jeg liker meg veldig godt, noe jeg håper du også vil gjøre.

 

EDIT: Eh, glemte flyaddons. Når det gjelder 737 kommer det an på om du vil fly NG (6-7-8-900) eller classic-serien (som 3- og 400). Om du vil fly NG må du rett og slett prøve PMDG sine produkter. Dette er et av de mest detaljerte panelene som er laget til FS.

 

Når det gjelder 767 venter vi fortsatt på PIC v2 skal komme ut. PIC er det mest detaljere og best simulerte flysystemet som noen gang er laget for MFS, men fungerer desverre ikke med FS2004, derfor venter vi på v2. Men en fin gratis flightmodell av 767 får du av POSKY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg har ikke noe direkte å gjøre med den berg falken når det kommer til flyet selv eller havariet, men så vidt jeg husker til hørte den en av klubbene på starmoen. Jeg husker et bilde av meg selv på hamar med det flyet, var tidlig i min seilfly karriere det;) fint fly det litt dårlig performence men det var jo spennende den gangen for en 16 åring;)

 

Hilsen k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, tøft!

Den hadde vel et uhell i fjor den? Et landingsuhell av noe slag ?

Lurer litt på motorgliderutsjekk selv, fløy seilfly inntil i fjor vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen ting som stopper deg, Masse av muligheter, vil tørre å si at Vivaten er et av de mere spennende motor gliderne som er i norge, god pris er det på den også. Det var jo en hel del uhell pga forgasser ising etc for et år tilbake, da manglene på motor lære har fått sin del av skylden for dette. Hvilken klubb flyr du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy tidligere i Tønsberg, men i sommer flyttet jeg til Rogaland, litt værre her. Har vært i kontakt med Jæren Seilflyklubb, men de har lagt opp. Er jo 2-2,5 timer ut til Haugaland Seilflyklubb. Jeg får se litt i sommerferien, er hjemme i Asker 2 måneder i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du for si i fra, Hoksun ligger jo kun et "palestinsk" steinkast unna Asker så det er muligheter for å fly litt da, har tenkt å fått fornyet papirene mine til sommern så kommer nok til å bli en del på flyplassen.. bare å ta kontakt, hvis du er keen på å fly motor seiler, instruktøren stiller på kort varsel da han er med eier og en god venn av meg, kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...