Gå til innhold

OH MY GOD!


Morten Nesvik

Anbefalte innlegg

I forbindelse mitt virke som journalist har jeg fått drømmeoppdraget;

 

I morgen tidlig skal jeg ut å fly.....

I EN Bae HAWK fra RAF!!!!!

 

Ikke den mest innholdsrike meldingen, men jeg måtte få det ut!!!!!

------------------

Morten

[Edited by Morten Nesvik 05-06-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er misunnelig!!! Men for noen år siden fikk jeg sitte mellom pilotene i 335-skvadronens lille jet. Husker ikke hva flyet var for slag, men det så/ser ut som en Learjet... det er vel samme type som kongefamilie og regjering disponerer, tror jeg.

Steike det var stilig å sitte der, cirka 40 cm bak og altså mellom pilotene. Jeg hadde full kontroll og fikk meg en tur fra Bodø til Nord-Troms og tilbake. Tøft med full spiker... okei, da... 250 kts (max) cirka 100 meter over sjøen!! Oppdraget på turen var å jamme radiotrafikken under en storøvelse.

Morten: Vi får vel vite hvordan det gikk!!??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Ivar Paulsen:

Morten: Vi får vel vite hvordan det gikk!!??


 

Jeg har med meg DV Cam og digitalt fotoapparat, dersom noen kan låne meg "spalteplass" skal jeg sørge for rapport!

 

Det lille jeg vet er at vi skal ut på tokt sammen med (forhåpentligvis) polske SU-22 eller norske F16...

 

Min arbeidsplass er TV Vest som er lokal tv stasjonen i sør rogaland. Reportasjen vil bli lagt ut på nett og FORHÅPENTLIGVIS vist på TV Norge på et senere tidspunkt.....

Du og du som jeg gleder meg.....

------------------

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Morten Nesvik:

Jeg har med meg DV Cam og digitalt fotoapparat, dersom noen kan låne meg "spalteplass" skal jeg sørge for rapport!


Du kan få spalteplass her på FlightSim.no. Bare ta kontakt med meg (hvis du kommer velberget ned).

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Dag Johansen:

Du kan få spalteplass her på FlightSim.no. Bare ta kontakt med meg (hvis du kommer velberget ned).


 

Takk Dag!

Forhåpentligvis får jeg rablet ned noe i helgen!

Kort fortalt gikk turen aldelses strålende, faktisk noe av det mest fantastiske jeg noen sinne har vært med på!

EVER!!!

Turen var et rent oppdrag, low level i dalstroka mellom Evje og Kjevik. Nesten 400 knop i 250 fots høyde med guidance fra soldater på bakken...

Etter halvannen time i luften rendez vous'et (pardon my french...) med en F16A og en F16B over Kvitsøy og gikk sammen inn i tactical break med påfølgende landing på Sola.

 

U_T_R_O_L_I_G_!

 

Den eneste bakdelen var at vi va kraftig forsinket noe TV innslaget vårt nnok bar preg av. Men vi var enige om at det hadde vært en fin tur.......

 

Mer om dette senere!

 

------------------

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Håvard Sande:

Morten, hva med det dere filmet på flystevnet i helgen? Jeg har ikke fått med meg TV Vest de siste dagene, kommer innslaget i reprise??


Håvard,

Det beste jeg kan klare er å gi deg en link til innslaget på nett, det blir liksom ikke det samme men....

http://stavanger-aftenblad.no/nyheter/tv-vest/article.jhtml?articleID=19841"'>http://stavanger-aftenblad.no/nyheter/tv-vest/article.jhtml?articleID=19841" TARGET=_blank>http://stavanger-aftenblad.no/nyheter/tv-vest/article.jhtml?articleID=19841

Dersom du klarer å se innslaget, se om du klarer å høre verdens mest idiotiske spørsmål.....

[Edited by Morten Nesvik 08-06-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...