aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hei jeg skulle ut og fly no i sted og gjore alt klart og connectet, men når jeg skulle kalle opp tårnet så kom det ikke noe svar så jeg skrev i texten og spurte om han kunn hør meg og det kunne han ikke så skulle vi teste om jeg hørte han, men til ingen nytte. Jeg byttet til enrt center og spurte om han kunne høre meg og nei ikke han heller. Noen som vet hva som er galt? det har funket før. Jeg prøvde med både roger wilco og AVC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ettersom at jeg selv ikke har flydd så mye, og heller ikke sitter bak router så vet jeg ikke om du gjør det, eller om du har firewall, men det er vel en port som må åpnes for AVC (tror jeg). Hvilken port står vel i dokumentasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Nei jeg funne ikke finne noe i manualen. Noen andre som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 I manualen som eg har så står det at default er 3782, men eg meiner at eg har høyrt noko om port 3790 også. Prøv 3782 først og sjå kva som skjer. Om ingen av dei to hjelper, sjå etter om windows brannmuren er aktiv og eventuelt slå den av og test om det virker da. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Sikkert litt dumt spørsmål, men hvordan stenger du de portene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 er det ingen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har du testa at mic'en fungerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 ja! det var det første jeg gjore, men hvordan åpner man de portene (brannmurene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Om du bare har windows brannmuren så går du til nettverksinnstillingene. og så har eg på "LAN or High-speed Internet" ein Local area connection, høgre klikk på den og trykk på properties(innstillingar) Så på Avansert "fanen" og derreter på innstillinger. Og så kan du legge til og ta bort åpne porter. Det første eg vil prøve er å ta bort krysset på "internet connection firewall" for så å sjå om voicen virkar da. Om den gjør det så kan du aktivere den igjen og så legge til porten og teste igjen. Vanskeleg for meg å forklare fordi eg har engelskspråkleg op, men det er nok mykje likt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Nei det funket ikke, men hvordan åpner jeg de portene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg har selv fått omtrent samme problemet. Prøvde litt med de franske kontrollerene rundt Paris i går, men ingen kunne høre meg, bare se at noen prøvde å sende. Jeg kunne heller ikke høre ATC. Så reconnecta begge, da kunne jeg høre ATC i ca. 10 sekund, men ATC kunne ikke høre meg. Slik var det hver gang jeg reconnecta. Er jo litt merkelig om det er en port da, at den er åpen en stund og så lukker seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 er det ingen som kan si hvordan du åpner de portene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Aleksander!... Vi kan lese!. Du har spurt 5 ganger ovenfor om noen vet hvordan du åpner portene. For og hjelpe deg må folket vite hvilken firewall/router du sitter bak. Som regel er det i routeren du styrer åpning og stenging av porter. De fleste routere i dag administreres via http grensesnitt. Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Som regel er det i routeren du styrer åpning og stenging av porter. De fleste routere i dag administreres via http grensesnitt. Freddy det der var helt gresk for meg jeg har nettop re instalert windows og har glemt og instalere anti virus program kan det ha noe med saken og gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 det der var helt gresk for meg jeg har nettop re instalert windows og har glemt og instalere anti virus program kan det ha noe med saken og gjøre? Nei, virusprogrammet har ikke noe med dette å gjøre. Fortell oss først om du sitter bak en router. Gjør du det er du nødt til å route portene på den, og som Freddy sier gjøres dette ofte via et web-grensesnitt. Software-brannmur spør som oftest om du vil tillate programmet å koble til internett, så der er det ikke behov for ordning av porter osv. Er ikke så lett for oss å gi deg svar på hva problemet ditt er hvis du bare roper ut om noen kan hjelpe deg, uten å gi oss litt bakgrunnsinfo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 ja jeg sitter bak bergen komune sin\\e brannmur\\er pga interneten vår går gjennom jobben til pappa og han jobber på bergen katedral skole , men det har altid funket før når jeg har spilt fs online. Mere info kan jeg ikke gi for jeg vet ikke mere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.