Gå til innhold

Boeing 7E7


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Boeing sier at de skal klare å bygge en 7E7 på 3 Dager.

 

Henet ifra Hangard.no

Boeing annonserte i går at de kommer til å kutte ned på produksjonstiden for den nye Boeing 7E7 flytypen til tre dager. Dermed skal flyprodusenten kunne produsere hele 28 nye fly i måneden, mens andre modeller fra fabrikken tar ofte rundt 15-20 dager å produsere. Boeing skal også benytte kun et ledd i produksjonen av det nye flyet mot tre før.

 

Skal si de har fått opp farta borte i statene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at Boeing skal begynne å montere flyene mer på samme vis som Airbus:

større deler monteres av selskaper rundt omkring i verden, for så å bli sendt til Everett, hvor hele seksjoner settes sammen. Selve produksjonen av hele flyet og dets deler tar ikke tre dager, men vil ta ca tre dager på Everett.

 

Ja, får inderlig håpe at hurtigheten ikke går utover sikkerheten...

Men jeg tror nå ikke at Boeing har mye ønske om at 7E7 skal kopiere det som skjedde med De Havilland da de introduserte sin Comet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette ville blitt gjort hvis det hersket den minste tvil om at det ville kunne komme til å gå ut over sikkerheten. Hadde det vært i en annen bransje kunne jeg kanskje tenke meg at sikkerheten ville sunket litt, men i flybransjen er det som kjent sikkerhet som går foran noe annet og det finnes strenge regler for ting og tang, pluss at flyet ikke får luftdyktighets beviset hvis det hersker den minste tvil om sikkerheten.

word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...