Gå til innhold

Beste jagerflyspill


Anbefalte innlegg

Har du interesse av F-16, så er Falcon 4 absolutt å anbefale.

 

EDIT: og IL2:FB da selvsagt. AEP (Ace Expansion Pack) til IL2:FB er også å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har Combat Flightsimulatur 3 og synes dette er ganske bra. Det jeg er på jakt etter nå er moderne fly. Jeg har ingen ting imot F-16 så Falcon 4 er absolutt et alternativ. Jeg er derimot litt fascinert av hangarskip og kunne godt tenke meg et spill der jeg har mulighet for take off og landing fra havet. Har IL-2 mulighet for dette, og er det har det moderne fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derimot litt fascinert av hangarskip og kunne godt tenke meg et spill der jeg har mulighet for take off og landing fra havet.
Jane's F/A-18 er vel det beste som er laget for tilhengere av amerikanske hangarskip, og har bare ett flybart fly, nemlig F/A-18 reprodusert i stor detalj. Manualen er noe av det mer tungleste jeg har vært borti. Lock On har vel bare Air Force-fly på amerikansk side?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lock On er et godt alternativ,men du skal være klar over noen ting.

Det krever en passelig råtass av en maskin,og per idag har det en bug med røyk og flammer som gjør at selv de råeste maskinen går i knestående når man har noen ekslosjoner omkring.

Men det er helt klart det spillet med råest grafikk,helt steinbra spør du meg.

Bakdelen med Lock On idag er at av amerikanske fly kan man kun fly F-15c og A-10,noe som jeg synes begrenser spillet drastisk.

Blir litt dull nop of the earth flying med A-10 liksom.

Konklusjonen til Lock On:Får det fikset flamme og røyk bug'en samt tilføyd et bra ground attack fly(F-18,Tornado) til spillet,har du game of the century helt klart.

Med det mangler feedback ifra de som lager det,og det er mye uvisshet i om noe av dette blir fikset.

 

Falcon.

En gammel slager,som fortsatt er aktuell.SP4 har gjordt en del med spillet ,samt alle de andre free developers.BMS og FreeFalcon bl.a.

Falcon er en heavy simulator.Med omtrent det meste av systemer simulert i F-16.Ground attack og air attack.Grafikken er noe utdatert,men overhodet ikke skjemmende.

Falcon er overhodet ikke det spillet du setter deg og spiller uten grundig studie i manual verket.Her er mye du skal vite,hvis du skal ha noe glede av spillet.

For å si det enkelt.Dette er en F-16 simulator...ikke en look good fly easy tittel som mye annet.

Campaign delen i spillet,overgår det meste annet.Eller for å si det sånn,per idag har jeg ennå ikke spilt et spill som har et like godt oppsatt campaign.Dette er falcon stil deluxe.

Etter å ha spilt falcon ei god stund er jeg ikke sikker på at jeg kan sette meg inn i en ordentlig F-16,men er veldig sikker på at dette er i hvertfall det nærmeste jeg kommer følelsen av å sitte i en.

Bakdelen med falcon:Vanskelig å få tak i.Mye manual lesning.

Fordelen:Grundig system simulering.Så mye å lære,at du aldri blir lei.

 

 

Hva ville jeg anbefale...Begge to:)

 

Lock-on hvis du bare vil snekre sammen et mission og ha en fin flytur over fint terreng med nydelige effekter.

 

Falcon hvis du føler at du har behov for 1 times flytur inn i Irak,for å slippe et par LGB på noen uheldig irakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg gått til anskaffelse av Lock On. Det var ikke bortkastede penger. Men jeg synes det er fryktelig mye å sette seg inn i. Dersom Falcon 4 er mye mer avansert enn dette tror jeg neppe det er noe jeg har tid til.

 

Min konklusjon så langt: Knall bra grafikk og bra spillbarhet. Litt dårlig opplæringsfunksjon og hjelp. Men jeg her ikke fått spilt dette så mange timene ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvil om at Falcon4 er det spillet jeg har brukt mest tid på å sette meg inn i. Du finner så mye lesestoff som kan benyttes i Falcon4 på nettet at du ikke orker lese gjennom alt. Er blitt en del mindre med Falcon4 fra min side nå i løpet av dette året. Grunnen er ganske enkelt det at jeg ikke har like mye tid i år til slikt, som i fjord når jeg gikk grunnkurs :P

 

 

Ingen tvil om at Falcon4 er det mest realistiske jagerflyspillet som er på markedet i dag. Falcon 4.0 lever fortsatt nettopp pga. at helt frivillige folk lager oppdateringen (pathcer) for spillet, SuperPAK (1,2,3,4), BMS (maaasssee bedre grafikk), FreeFalcon (gjør ting bedre generelt..)

Ellers er det bare å hoppe i det! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...