Gå til innhold

Være med en tur i C310 til oslo ?


Anbefalte innlegg

I neste uke, dvs en gang mellom 15. og 22. mars, så skal jeg en tur ifra Notodden til Oslo / Gardermoen med Cessna 310 (LN-NPX, se bilder med mere på min hjemmeside, link finnes i signaturen). Jeg har ledige seter om noen vil være med mot å dele littegrann på utgiftene, skal vi si 500,- pr person tur / retur (turen koster meg et sted mellom 4 og 5000,- kr).

 

Interesserte kan maile meg eller sende SMS på 41272517.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det, det kan jeg nok trenge i disse tider ""

 

Men tilbake til utgangspunktet: er det noen som har lyst til å være med en tur til Oslo ifra Notodden i flyet ? Foreløbig er det kun meg, og det betyr at sjansen for å sitte i høyrestolen foran er STOR, og jeg er sikker på at en eller annen gang iløpet av turen så byr sjansen seg for at det er mulig å få prøve å styre flyet om du vil.

 

Jeg håper vi kan ta oss litt god tid slik både på Notodden før avgang slik at det er mulig å se på flyet og ta en titt inni for å lære litt om instrumentene og diverse. Og i Oslo er vel et besøk på Peppes pizza nærmest et krav, og selvfølgelig litt titting på fly. Jeg tror jeg skal klare og fikse tilgang til taket på Hangar2 en stund, og da har vi verdens beste utsikt til den vestre rullebanen (01L / 19R).

 

Nå er det vel mange som fikk lyst til å slå følge vel ? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt, trafikkflyger (CPL/A), IR/A, og Frozen ATPL/A som jeg kan fly for alle selskaper med på denne siden av dammen.

 

Ohhh!! Lucky son of a.. of your parents ! ""

Du får lykke til så masse med jobbsøk.

 

Selv mangler jeg 17000 kr til flyg med. / psyk undersøkelse.

Lån har jeg på resten av CPLA... men.. det var på grensa så mangler de 17000 kr.

 

En test starter i Okt.. og varer i 4 dager.

Jeg håper jeg skraper sammen penger til da. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mulig planene er endret, og turen utvides som følger:

 

turen går søndag 22. mars (ikke kommende søndag, men den etter der), og den går først til Oslo en "kjapp" tur. Deretter setter vi kuren mot Røros og Rørosfly. Der oppe skal vi på besøk hos Rørosfly (flyskole bla) og det er endel aktivtet på Rørosfly denne søndagen (med skoling bla). Vi blir på Røros en stund før kursen går tilbake til Notodden flyplass utpå sen ettermiddag eller tidlig kveld. Turen er med forbehold dersom det blir skikkelig drittvær, selv om den blir flydd IFR.

 

Fordi flytiden også blir utvidet DRASTISK er jeg nødt til å heve prisen litt. En person koster nå kr 1500,-. Men nå er det absolutt mulighet for endel stikketid (dvs at du får lov til å fly litt i perioder) og det kan bli en svært artig opplevelse tror jeg. Til opplysning koster turen meg nå totalt rundt 10.000 kr. For dere som evt. lurer på en flygerutdannelse er det sikkert mulig å få snakke med Tor Sandnes oppe på Rørosfly evt. en av instruktørene og stille noen spm om en fremtidig flygerutdannelse.

 

Interesserte kan som vanlig kontakte meg på mail eller privat beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...