Gå til innhold

Langtur


aleksander rødland

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal fly fra Bergen til Amsterdam kl 05:30 "" med ett 737-300 fra klm også skal jeg videre derfra en time senere med ett md11 (klm) fra amsterdam til Miami og tilbake igjen to dager sener med a319 (nwa) fra Miami til memphis og med DC10 (nwa) fra memphis til amsterdam og amsterdam til bergen med 737-400 klm.

 

Alt dette skal fåregå på vatsim men, spørsmålet mitt er om noen har lyst og være med? kansje bare en av turene eller ett par bare sånn på gøy for jeg kommer til og fly uansett men jeg bare spør hvis noen har lyst og være med.

 

ps: leg1 tar 1:30timer leg2 tar 9:30t leg3timer tar 2:30timer leg4 tar 7:30timer og leg5 tar 1:30timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..skal på langtur selv i natt! Noen vil kanskje kalle det galskap,hehe! Flyr SAS over fra Boeing field, til Kastrup. Med riktig tailwind så går det akkurat med nok fuel "" Kan vel kalles et stunt prosjekt, er vinden feil, ender jeg opp i atlanterhavet, men det ser vi an underveis, og går ned på island eller noe i den dur! Så god tur til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere har lyst og være med ""

 

Jeg tenkte hvis det passer for dere kan vi fly Førstkommende natt til lørdag.

 

Dere som vil være med kan sende Mail til meg ahleksander_kebab@netcom.no og si hvilken av turene du vil være med på (hvis ikke du vil være med på alle he he) så skal dere få en mail tilbake med hvilke nøyaktige tider og hvilke waypoints du skal putte inn i fmc`en på squawkbox.

 

Ps: hjemturen må vi diskutere sånn at vi finner en dag alle har tid til og fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har tenkt lenge på å utforske USA og Asia, så dette er noe jeg kanskje henger meg på! Ivar, er du med eller?

Det kunne jo vært svært gøy å ta en liten periode over i statene, men i føste omgang holder jeg meg i Europa, men man skal ikke se bort i fra at jeg tar en tur over dammen med 737-800, og da skal du være med Julian.

Men det vil nok bli en stund til, mest sannsyndlig i sommerferien.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer forsatt ikke innpå vatsim. Jeg har prøvd alle serverene men det står bare "The attempt to connect was forcefully rejected" Er det noen som vet hva feilen er da?

prøvd å skifte callsign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My guess is that your list of servers in SquawkBox are the ones that came with the program......right ?

 

If so, then you need to update that list, either manually or by using ServInfo.

 

If not, then you will have to supply us with more specific info about what you have installed and in what order you start the different programs.

 

Hope that you will find a solution soon.

 

Regards

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei no connectet jeg meg til UK-1 80.249.98.88 og da kom det ingen feilmelding eller noe og jeg kunne bare trykke disconnect, men det kom ingen sånn vellkomst tekster sån som det pleier så jeg gikk in på Serverinfo og så om jeg kunne se meg der me neida.

 

jeg kobler me opp på denne måten:

 

starter sb relay også går jeg inn i fs og begynner på flesland og så joiner jeg den sb relay sesion greien også starter jeg sb host også squawkbox der jeg skal finne den sb relay sessionen og trykker ok og da kommer setter sb host seg i gang også lager jeg nytt callsign og filer fp også connecter jeg og det er da det "ryker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er listen over gjeldende IP-adresser. Denne listen må du legge i samme mappe som SB ligger i:

 

152.104.96.225 ASIA-S

200.223.140.250 BRAZIL-C

137.56.42.18 EUROPE-C

212.47.22.26 EUROPE-CE

62.80.116.133 EUROPE-CW

62.89.105.35 EUROPE-E1

212.205.81.22 EUROPE-SE

195.23.79.203 EUROPE-W

139.179.14.84 TURKEY

80.249.98.88 UK-1

64.246.28.98 USA-S1

66.221.192.84 USA-S3

208.224.174.24 USA-SE

216.93.170.44 USA-W

 

Når det gjelder oppkoblingen så kan du finen noe her:

Oppkobling til VATSIM Denne er for FS2002, men eneste forskjeller for FS2004 er at du starter SBRelay aller først. Ellers er det likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pkt 1: Benytter du korrekte IP når du kobler til server? Sjekk dette mot enten servinfo eller lista ovenfor, eller den jeg sendte deg på mail.

Pkt 2: Følger du oppkoblingsveiledningen helt nøyaktig?

Pkt 3: Skriv ned hvert eneste tastetrykk du gjør fra du begynner til du får feilmeldingen og post det her så kan vi kanskje hjelpe deg videre.

Pkt 4: Hva er PID-nr ditt hos Vatsim? Ikke passordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...