Gå til innhold

Et par spørsmål


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er en ganske erfaren FS-pilot, men er helt ny med VATSIM. Jeg lurte på om dere kunne svare på noen spørsmål jeg grubler litt over.

Ok.. la oss si jeg skal fly en tur ENGM-ENBR (som i eksempelflighten på vAACN siden). SID VOO 6 og STAR SIG 2E. Jeg flyr en PMDG 737-600 med FMC:

La oss si at det ikke er noen live ATC online. Hva gjør jeg da? Da kan jeg vel ikke fly sånn som i eksempelflighten? Får jeg like ordrer fra ATC(eller er det noen ATC da?) som live ATC gir?

 

skrive mine "komandoer" når jeg skal ”si” noe (hvis jeg ikke har voice)?

 

Håper dere kan svare meg på disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du flyr ruta som du har satt opp på vanlig måte.Å fly en SID/STAR skal du ha som en vane når du flyr, uansett om det ikke er ATC online.Det som er vanlig prossedyre uten ATC er å innformere andre piloter som er i området om hva du foretar deg.f.eks. ENGM traffic SAS342 Take off rwy 01L SOK4A dep west..osv. Gi alltid beskjed om dine bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen ATC online får du ingen beskjeder. Da skal du fly slik du har filet FP din og sende blindt, dvs du skriver teksten for hva du har tenkt å gjøre, slik Einar K beskrev ovenfor. Når du sender "blindt" sender du på unicom-freq dersom du ikke har endret til annen freq. Da vil alle piloter i det området du befinner deg skjønne hva du har tenkt å gjøre. Det samme gjelder dersom andre sender blindt. Da kan du se hva de har tenkt å gjøre.

 

Er det ATC og en av dere ikke har voice, så må dere sende ved bruk av tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner. Men hvis det da ikke er ATC er vel ikke det særlig realistisk, vel? Det er jo akkurat som å fly uten ATC i FS det.

 

Sant nok, men det er jo praktisk umulig å bemanne alle posisjoner til enhver tid. Vi har jo tross alt et normalt liv, vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...