Gå til innhold

Første gang...


Jan Petter Hovland

Anbefalte innlegg

Det finnes ingen nybegynner server. Men du trenger ikke være redd for å begynne "rett på vatsim". Anbefaler deg å fly på litt mindre norske flyplasser med atc online. F.eks ENBO. Da har atc masse tid til å hjelpe deg. Hvis du logger på samtidig som jeg er atc så skal jeg love å hjelpe deg så godt jeg kan """" Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å prøve seg frem og FEILE, husk man klarer ikke alt med en gang men neste gang blir det bedre.

 

Det har tydeligvis blitt dødssynd på VATSIM.. Ihvertfall hvis man leser noen av de andre postene på forumet her..

 

Synes det begynner å ta litt av her, mange som glemmer at de selv ikke var verdensmestre når de startet. En del folk som sitter på "sin høye hest" (ser "De syv uovervinnelige" for øyeblikket "") og ser ned på alt nytt som kommer inn på VATSIM..

 

Kom online en gang du ser meg på. Så skal jeg hjelpe deg igang.. ""

 

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke innlegg du sikter til Arne, for det sier du ingenting om. Siden jeg er en av de som har kommentert dette i det siste, antar jeg at jeg kommer inn under din karakteristikk (korriger meg hvis jeg tar feil).

 

Mitt svarinnlegg til en tidligere post omhandlet følgende:

 

1. Det kreves et visst minimum av forkunnskaper for at alle skal kunne ha glede av onlineflygingen

 

2. Enkelte beskriver kun en side av en gitt situasjon, noe som gir et skjevt og uriktig bilde av situasjonen, samtidig som man fremsetter beskyldninger som blir uriktige. (og det var ikke jeg som var ENGM_APP denne kvelden)

 

3. Nye piloter bør starte onlineflygning på flyplasser med mindre trafikk, ikke nødvendigvis GM, spesielt hvis man er usikker.

 

4. Nye piloter (også gamle) bør delta på treningskvelder.

 

Hvis du er uenig i noen av påstandene, er du hjertelig velkommen til å argumentere for et annet syn enn det jeg har ytret.

 

Hvis du mener at jeg med dette setter meg på min høye hest og "tar av" som verdensmester, må du også gjerne mene dette, men jeg må da få lov til å være uenig.

 

Hvis du mener jeg med mitt innlegg "ser ned på alt nytt som kommer inn på VATSIM" må jeg si meg ABSOLUTT uenig. Der er jeg av stikk motsatt oppfatning, og ønsker alle nye hjertelig velkomne, og håper dette gir seg utslag i praksis når jeg er online.

 

Hvis jeg har misforstått ditt innlegg totalt, regner jeg med at du gjør meg oppmerksom på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del folk som sitter på "sin høye hest" (ser "De syv uovervinnelige" for øyeblikket "") og ser ned på alt nytt som kommer inn på VATSIM..

 

Kom online en gang du ser meg på. Så skal jeg hjelpe deg igang.. ""

Når VATSIM nå er så full av overlegne idioter, så er det jo godt at vi har unntak som deg Arne.

 

Så dere som vil prøve dere online for første gang, pass på at Arne er på plass først. Ellers blir det nok bare kjeft å få...

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva kan jeg si. Nå tar det jo helt av her. Jeg prøvde å legge noen moderatorer inni i det jeg skrev. "En del folk" er ikke det samme som "full av". Vet ikke helt hvor det kommer fra? Og jeg prøvde bare å si at hvis han så meg online så kunne jeg hjelpe ham komme igang som sikkert 90% av alle de andre ATCene her i Norge ville gjort. Beklager hvis dette var uklart.

 

Ivar sitt innlegg, saklig og bra. Og beklager at jeg tok litt hardt i. Men ville gjerne få en SAKLIG debatt på dette. Og må poengtere at det ikke var dine innlegg jeg har reagert på. Selv om jeg er litt uenig i at man skal begynne å true med utestengelse for den første feilen man gjør. Uansett om den var liten eller stor. Men der er vi bare saklig uenige.

 

Det jeg prøvde å få frem var at en del av diskusjonene som foregår på VACCSCA forumet og her, er etter min mening blitt litt i drøyeste laget. Da jeg personlig f.eks er sterkt imot alle de nye restriktivene som skal komme.

 

Håper på det sterkeste at herr Sørensen har en dårlig dag, for det innlegget der, har jeg lite til overs for. Beklager.

 

mvh.

Arne Brathole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...