Gå til innhold

Wingman-trøbbel!


Morten Bjønness

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med å få i gang min nye Logitech Wingman Extreme 3D i FS98. Jeg har satt opp alt i Wingman Profiler, men allikevel ser det ikke ut til å virke. Problemet er med throttle og rudder. De virker rett og slett ikke. I FS gir roret fullt utslag til høyre hele tiden. Har prøvd med auto-coordination av og på, men det virker ikke.

I custom controls ser dte ikke ut til å hjelpe uansett hva jeg gjør, den merker ikke engang at jeg vrir og vrikker på stikka uansett hva jeg gjør.

Grrrrrrr.....

Og logitech.com virker selvsagt ikke!

------------------

Morten Bjønness

recman@online.no

----------------

"Det finnes bare EN neger i Norge"

- Johan Golden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten!

Du må huske å stille inn joysticken fra FS' sin "controls..." meny, samt huske å kalibrere stikka i Windows. Dette kan du også gjøre via FS98 (Calibrate) husk å aktivere "Logitech Wingman Extreme 3D" før du gjør alt dette!! - hvis den ikke står i FS98 sin meny, så er den ikke installert riktig!

Når alt dette er sagt så bruker jo jeg stikka i FS2000, uten problemer - men jeg fikk ikke installert USB driveren; det manglet visst en fil i Windows!?, den funker ihvertfall fint i FS2000 via Gameport.

Rudder funksjonen er fin under taxing, men heller urealistisk i lufta, så jeg blir nok å bestille pedaler etterhvert! Jeg har konfigurert D2 og D3 til henholdsvis trim down og trim up, noe som funker helt utmerket. D4 er Flaps up (m/repeat) D5 er flaps down (uten repeat) D1 er Spoilers (u/repeat) D6 er sycle Views og D7 er Brakes, Throttle funker utmerket - vel og merke etter kalibrering!!

Håper det var noe hjelp i dette

Rune R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehey!

Vel, nå funker den. Det var ikke verre enn at jeg måtte trykke på "Reset to default" eller hva den nå heter. Bruker forresten USB.

BTW, hvorfor sluttet brukernavnet mitt å virke her? Måtte jo registrere meg på nytt...

------------------

Morten Bjønness

recman@online.no

----------------

"Det finnes bare EN neger i Norge"

- Johan Golden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...