Gå til innhold

Morten Bjønness

Members
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Siste besøk

Morten Bjønness's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Min erfaring (går nå 2. klasse på videregående) er at 2MY og 2MX faktisk er ganske like når det gjelder vanskelighetsgrad, men MX er muligens litt vanskeligere. Hovedforskjellen slik jeg ser det er at MY (som jeg går på) er mer rettet mot økonomi mens MX går mer på naturfaglige utregninger. F.eks så har vi en god del om hvor bedriftene tjener mest og slikt, mens MX har skjæringsvinkler osv osv. MY passer glimrende sammen med markedsføring og ikke minst bedriftsøkonomi (som begge har dette med inntekter og kostnader). MX passer på sin side med fysikk, kjemi (altså realfag). Når det gjelder hvilken av de to som passer best hvis man tenker på å bli flyver er det nok MX i og med at den passer sammen med fysikken. MY er som sagt mer rettet mot bedriftsøkonomi og økonomi generelt. -- Morten B
  2. Søk etter fltcrw98.zip (FlightCrew) på flightsim.com! Det er et adventure som etter dine kommandoer fyrer opp diverse wav-filer, bl.a. "take your seats" osv. Lykke til! Morten B
  3. Såvidt jeg husker var det et Norway 194X en gang, var det ikke det, da? Dette virket i alle fall (såvidt jeg husker) i FS98 og CFS. Er jeg helt på villspor her, eller var det et scenery for krigstiden over Norge......? -- Morten B
  4. Trist med denne episoden, men desverre er den ikke unik. En annen ting med å bytte fly og selskap underveis er hvis de ikke har noe spesielt samarbeid. I høst var jeg i USA og fløy via Torp til Amsterdam og videre til New York, begge med KLM. Da jeg skulle hjem skulle jeg fly fra Charlotte til JFK med United og videre samme ruten som til USA. Da flyet fra Charlotte ble mer og mer forsinket og jeg visste at jeg måtte rekke to fly til, ble jeg jo ganske frustrert. Fordi United åpenbart ikke er KLM, vil jo selvsagt ikke KLM ta noe ansvar hvis United er forsinket og jeg ikke rekker KLM-flyene videre. Heldigvis rakk jeg det akkurat, men hva om jeg ikke hadde gjort det? For det første hadde det blitt vanvittig mye trøbbel både for meg og KLM, og dessuten hdde jeg jo måttet betale en ny reise fra USA og hjem. Sånne problemer er jo litt kjipern når man er på reise! Dette her var kanskje litt off-topic, men poenget er at man sliter hvis et annet flyselskap fucker opp underveis - uansett årsak. Morten B
  5. Ingen seriellplugg, nei... Jeg har samme rattet, dog noe eldre, og her har jeg det. Et gammelt jungeltips er å laste ned siste versjon av DirectX, men det har du kanskje gjort allerede? Lykke til! Morten B BTW, hvorfor er jeg "Nytt Medlem?" Jeg har jo vært her i "årevis!"
  6. Hei! Mitt forslag er å gjøre som meg, dra av USB-tilkoblingen og bruk com-porten i stedet. Dette kan i hvert fall jeg gjøre på min, og jeg hadde samme problem som deg med usb. Faktisk så funker USB ganske dårlig hos meg generelt, så jeg bruker com-portene flittig i stedet. Bare pass på å installere Logitech Wingman SERIAL i stedet for usb... Lykke til! Morten B
  7. Hehey! Vel, nå funker den. Det var ikke verre enn at jeg måtte trykke på "Reset to default" eller hva den nå heter. Bruker forresten USB. BTW, hvorfor sluttet brukernavnet mitt å virke her? Måtte jo registrere meg på nytt... ------------------ Morten Bjønness recman@online.no ---------------- "Det finnes bare EN neger i Norge" - Johan Golden
  8. Sliter skikkelig med å få i gang min nye Logitech Wingman Extreme 3D i FS98. Jeg har satt opp alt i Wingman Profiler, men allikevel ser det ikke ut til å virke. Problemet er med throttle og rudder. De virker rett og slett ikke. I FS gir roret fullt utslag til høyre hele tiden. Har prøvd med auto-coordination av og på, men det virker ikke. I custom controls ser dte ikke ut til å hjelpe uansett hva jeg gjør, den merker ikke engang at jeg vrir og vrikker på stikka uansett hva jeg gjør. Grrrrrrr..... Og logitech.com virker selvsagt ikke! ------------------ Morten Bjønness recman@online.no ---------------- "Det finnes bare EN neger i Norge" - Johan Golden
×
×
  • Opprett ny...