Arne Brathole Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Jeg opplever desverre det man kan kalle "lite vær" online på VATSIM. Lurer på om noen andre har samme problem? Det jeg mener er at selv om det står SN eller RA i METAR, så er det utrolig sjelden jeg opplever snø eller rein på flyplassene. Utrolig, siden jeg så og si bare flyr i skandinavia. Noen som vet hva problemet er? Ellers lurer jeg på om noen har fått til programmet Shoot? Virker som et meget bra program, men hadde en haug med problemer helt fra WINZIP stadiet. Siter
Hans Utne Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Arne, Sjekk hvilken setting du har både i FS, og ikke minst i FSUIPC-modulen. Mvh Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Hei! Har samme problemet, hva i FSUIPC / FS Været er det jeg skal sjekke! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Nå trodde jeg at dette var felles for alle pilotene som bruker været som VATSIM gir oss, og den værkonfigurasjonen. Men overasket ble jeg når jeg pluttselig opplevde at det begynnte å snø når jeg var klar for push and start for noen uker siden! I mitt tilfelle har jeg funnet ut at det kun blir nedbør om det står SN/BR i METAR, OG OVC, altså overcast.. Mulig det er slik hos dere også? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Nei, har aldri opplevd snø! Men har for lenge siden en gang opplevd regn når jeg landet i Zurich! God natt... Siter
Arne Brathole Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 Hvilke innstillinger er det snakk om? Vil dette bedre seg i SB3? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Du kan stille inn værinstillingene i FSUIPC, vet ikke hvordan det er i FS2004, men til FS2002 kan du velge hvor mye skyer som skal vises, om det skal oppstå ising (vet ikke om det virker, har iallefall aldri opplevd det) eller om det skal falle nedbør eller ikke. Siter
Øystein Sømme Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Jeg anbefaler å bruke ActiveSky .. blir mye bedre. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Jeg bruker for det meste ActiveSky når jeg flyr VFR, men mest når det er "nedbør" i luften.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.