Jon Brandsar Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har Thrustmaster FCS med Pedaler. Ny PC har ikke plugg som passer til pluggen på Thrustmaster (15 pins han). Kan overgang brukes? Finnes overgang til USB? Eller er eneste muligheten å kjøpe ny FCS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 den såkalte "15pin han", er det den gamle typen plugg man satte på lydkortet? i så fall, ta ut et lydkort med en slik port, og sett det inn i den nye PC'en. En kompis av meg gjorde dette, og det gikk bare fint... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hvis ikke kan du skaffe deg en seperat game-kontroller... Det hadde jeg til mine gamle FLCS... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Brandsar Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Takker for svarene. Skjønner at lydkort løser problemet. Saken er at jeg trenger "Low Profile" kort. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe det? Har prøvd Komplett, Elkjøp, etc. Hva er en ""separat Game Controller"? Hvor skaffes den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny Søberg Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Tror du hadde spart tid og penger med en gameport - usb overgang. Men det er ikke alle kontrollere og stikker og diverse som er så glad i akkurat de overgangene. men det er hvertfall en mulighet. Tror du skal lete en stund for å finne separate game controller kort nå for tia. Når det gjelder lydkort er det midi porten man bruker for å koble til stikker og den slags. hvis pcen din ikke har det så er jo det rett og slett bare kjipt, for det betyr at du har et bedritent onboard lydkort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvis det er en F16 FCS, så er det ikke sikkert at den funker skikkelig i Windows uten et chipsett-kit. Frugalsworld har en guide på dette, med linker til der hvor du får kjøpt chip-kit. Link Er ikke sikker på om det fungerer skikkelig med en USB-overgang, da mange av FCS'ene kobles ikke bare til Gameport, men også til tastatur/musport. Jeg har selv et F16 FCS/TQS-sett (Stick & throttle), men får ikke brukt det p.g.a. at jeg ikke har kjøpt Chipsettet enda. Kit'et kosta sist jeg sjekket ca. 700 kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.