O.C.LINDGREN Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Er det noen her som har oversikt over ils frekvenser på norske flyplasser? Tenker da på nav1, nav2,ADF og Course. F.eks på ento rwy 18 og 36. Fint om noen kunne hjelpe meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Tjaaa. Hva gjelder Torp sin del så har den kun ILS til bane 18. Frekvensen her er 108.30 MHz. ILS kursen er 179 grader. ADF, tjaaa, den kan du jo sette til Dalen NDB, DA på 404 kHz, men det er ikke nødvendig å ha denne inne for å fly ILS approachen teknisk sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 ENBR RW17 109.90 corce 174 RW35 110.50 354 Tror en finenr noe slikt på VACCN side sider? Eller er jeg heeelt på en annen planet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er berre å gå inn på "map" og leite seg fram til den flyplassen du er intressert i. Der vil du finne det meste av det du er ute etter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O.C.LINDGREN Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Det er ganske mange kart som ikke finnes der. (link not found). Kanskje Dag skulle sjekke kart-filene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Sander Johansen Skrevet 14. november 2003 Premium Medlem Del Skrevet 14. november 2003 Det som menes er at du kan gå inn i "map" funksjonen i FS, og klikke på angjeldende flyplass, navaid etc. Der står alle frekvenser, etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O.C.LINDGREN Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 OK, så for å bruke ILS så trenger jeg kun nav1 og course? Altså trenger ikke ADF. Hva med nav2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Du trenger kun ILS frekvens og course for å kunne fly en ILS approch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O.C.LINDGREN Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Ok, takker for svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du trenger kun ILS frekvens og course for å kunne fly en ILS approch Strengt tatt egentlig bare ILS frekvensen, og selvfølgelig ILS kartet for å se minstehøyder og prosedyre for intercept. Men i MSFS er det desverre en bug som gjør at du også MÅ justere course, om jeg ikke husker feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvilken bug da? Er ikke nødt å sette course på småflyene i hvertfall, både på vor og hsi funker fint uten å sette course. Å fly en ils på "motsatt" justert course kan selvfølgelig by på motsatt utslag på en hsi, men vor'en vil alltid vise korrekt. Men det er vel "good practice" å sette den sånn cirka til rett kurs allikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 OK, så for å bruke ILS så trenger jeg kun nav1 og course? Altså trenger ikke ADF. Hva med nav2? For en ILS med aktivering av "Approach" på autopiloten holder det med ILS-frekvensen i nav1. Hvis flymaskinen har Autoland-funksjon, så må i tillegg til aktivering av begge autopilotene, ILS-frekvensen også settes inn i både nav1 og nav2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.