Dag Johansen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 SAS har hatt stor suksess med sitt lavpriskonsept Snowflake som har operert fra Stockholm og København siden mars i år. Etter planen skulle lavprisflyene også starte opp fra Oslo Gardermoen, men nå er prosjektet lagt på is. [ Les mer i Nettavisen...] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er jo ikke første gangen som Norge blir "glemt bort" på dette viset av SAS. Noen som vet hvorfor det er slik ? Hvor mange % eier Norge i SAS egentlig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Brestrup Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Norge og Danmark av eier hver 2/7 SAS. Sverige eier 3/7. Tror ikke problemet er at Norge er "glemt" bort eller eier for lite av SAS, men at trafikkgrunnlaget rett og slett er for lite til å drive lønnsomt. Dessuten er Gardermoen en av Europas dyreste flyplasser å fly til og det gjør det vanskelig for nye flyselskaper å lage nye ruter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Enn annen ting er at vi har et selskap som heter Braathens som flyr til mange av de samme destinasjonene som det Snowflake gjør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 ...Og bu er jo ikke noe dyrere på enveispriser en noen andre "no-frils" selskaper men Snøflaket kommer til Ålesund og Bergen (muligens flere byer også, det husker jeg ikke nå) da som charter opperatør for Apollo, samtidigt som noen seter legges ut for salg på Snowflake sine nett sider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ja dette kom jo ikke akkurat som en kjempe overraskelse, SAS har jo allerede utsatt "planene" om å starte opp Snowflake fra Oslo ett par ganger. Hadde ikke Norwegian eller Sterling hatt den posisjonen, og fått såpass store markedsandeler som de har fått - tror jeg nok Snowflake ville ha kommet. Jeg for min del foretrekker heller Norwegian og Sterling. Derimot tror jeg ikke Braathens har så mye med å gjøre, om Snowflake hadde kommet eller ikke. Hadde ikke Braathens fløyet rutene de gjør, hadde jo bare SAS gjort det - men de har jo valgt å beholde Braathens som selvstendig merkevare. Dermed er jeg rimelig sikker på at de hadde modifisert ruter osv. til Braathens slik det hadde passet, dersom Snowflake skulle kommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.